صدور بیش از ۳۶ هزار مجوز برای آموزشگاه های آزاد در دولت سیزدهم

یک مقام مسوول گفت: در دولت سیزدهم سازمان فنی و حرفه ای با صدور بیش از ۳۶ هزار مجوز برای راه اندازی آموزشگاه آزاد فعالیت داشت و ۶۰ درصد ماموریت ذاتی این سازمان که در حوزه مهارت است، انجام شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، امروز دوشنبه هشتم مرداد ۱۴۰۳ سومین جشنواره ملی مهارت با شعار مهارت، پل کارآفرینی و اشتغال پایدار، با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در محل مرکز همایش‌های صدا و سیما در حال برگزاری است. مهرداد عظیمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این مراسم گفت: در آئین تنفیذ رئیس جمهوری در توصیه‌های رهبر معظم انقلاب چند کلید واژه وجود داشت، نخستین کلید واژه موضوع مردم سالاری و توچه به مردم بود. ما باید در حوزه مأموریت ذاتی خود امور را به مردم بسپاریم.

وی ادامه داد: این سازمان با صدور بیش از ۳۶ هزار مجوز برای آموزشگاه آزاد و ۶۰ درصد مأموریت ذاتی سازمان مهارت است که انجام شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان این که این مدال بر سینه سازمان آویخته شد، اظهار کرد: کلید واژه بعدی اولویت بندی امورات بود. رهبر معظم انقلاب عنوان کردند مسائل ما بسیار است اما باید در نقشه را موضوع‌ها اولویت بندی شود.

عظیمی اضافه کرد: کلیدواژه دیگر نگاه و باور مدیریت جهادی بود. در سازمان فنی و حرفه‌ای بر این مش مسیر خود را انتخاب کرده است. نگاه جهادی در حوزه مأموریت منجر به تعریف چند راهبرد شد و مسئولیتی که بر عهده سازمان بود به شایستگی انجام داد. از این‌رو در تمام شاخص‌ها شاهد یک جهش بودیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که سازمان فنی و حرفه‌ای کشور رتبه اول را در برنامه تحولی زیرمجموعه‌های وزارتخانه دارا است، اظهار کرد: موانعی برای تداوم جهش وجود دارد که باید رفع شود. یکی از موانع عدم تصویب اساسنامه سازمان بود که پس از نیم قرن بالاخره با تلاش جمعی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و کمیسیون آموزش به تصویب رسید. این اساسنامه ۱۸ بند دارد که به جهش فعالیت‌ها در سازمان کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به گسترش مهارت آموزی گفت: با انعقاد قراردادهایی با معاونت اشتغال کمک بزرگی به کاهش نرخ بیکاری در کشور شد. به گفته وزیر کار در بهار امسال برای نخستین بار نرخ بیکاری به ۷.۶ درصد رسید که رتبه بی سابقه‌ای بود.

وی یادآور شد: بر اساس داده‌ها بیش از ۷۹ درصد آموزش‌های مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای یا فرد را دارای درآمد می‌کند یا به سوی شغلی هدایت می‌شود.

عظیمی با بیان این که بر اساس افق بلند باید توانمندی‌های ما به جهان معرفی شود، ادامه داد: سازمان بر خود مکلف می‌داند با شبکه ۴۰ هزار نفری مربی در بخش دولتی و خصوصی توانمندی‌های خود را به دنیا صادر کند از این رو دیپلماسی مهارت در این خصوص مصوب شد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در پایان اظهار کرد: در حال حاضر کشورهای متعددی درخواست ارائه خدمات مهارتی از ایران را دارند. بنابراین سازمانی که کانون مهارت است اگر در مسیر درست حرکت کند اتفاق‌های بزرگی در کشور رخ می‌دهد.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل