صرفه‌جویی ۱ میلیارد دلاری با بازسازی قطعات نیروگاهی

مدیرعامل شرکت قطعات توربین شهریار گفت: دانش و توانایی متخصصان ایرانی برای بازسازی قطعات داغ نیروگاهی در این مجموعه موجب صرفه‌جویی ارزی یک میلیارد دلاری از زمان تاسیس این شرکت تاکنون شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، اصغر حکیمی در نشست خبری با بیان اینکه خدماتی که ارائه شده مانع وابستگی به خارج از کشور و خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور شده است، اظهار کرد: این مجموعه سالانه قادر به ساخت و بازسازی ۸۰۰ معادل‌ ست یعنی حدود ۵۰ توربین نیروگاهی که انجام این اقدامات موجب صرفه‌جویی ارزی سالانه ۸۰ میلیون دلار برای کشور شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون با باسازی و ساخت ۱۱ هزار معادل ست قطعات نیروگاهی باعث صرفه‌جویی ارزی بالغ بر یک میلیارد دلار شده است، گفت: انجام خدمات این شرکت برای کشورهای همسایه از جمله در عراق و سوریه باعث ارزآوری چهار میلیون دلاری برای کشور شده است.

مدیرعامل شرکت قطعات توربین شهریار با اشاره به سیر صعودی خدمات ارائه شده از سوی این شرکت، تاکید کرد: این مجموعه خدمت‌رسانی به نیروگاه‌ها را با تولید سالانه ۵۳ معادل ست قطعات نیروگاهی آغاز کرده بود و طی سال‌های اخیر تولید خود را به بیش از ۱۲ برابر رسانده است؛ به نحوی که در سال گذشته این رقم به عدد ۶۷۰ معادل ست رسیده است.

حکیمی با بیان اینکه  در زمینه ساخت قطعات نیروگاهی و ملزومات یدکی پیشرفت‌های چشمگیری محقق شده است، اظهار کرد: این مجموعه طی سال‌های اخیر در کنار افزایش سهم بازار داخلی در حوزه نیروگاهی در پی گسترش خدمات خود از نیروگاه‌ها به شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی و ورود به بازار کشورهای همسایه برآمده است.

وی با بیان اینکه این شرکت در حوزه بازسازی و ساخت انواع قطعات نیروگاهی، بازسازی و ساخت یاتاقان، ساخت انواع بسکت‌های سرد، گرم و میانی نیروگاهی مشغول به فعالیت است، گفت: این مجموعه از جمله شرکت‌های انگشت شمار جهانی در زمینه بازسازی قطعات داغ نیروگاه‌های گازی بوده که در این خصوص از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره‌مند است.

مدیرعامل شرکت قطعات توربین شهریار با بیان اینکه با بازسازی و تکمیل عملیات ساخت قطعات توربین‌های گازی نقش مهمی در حفظ سطح تولید برق کشور و کاهش خاموشی‌های تابستان ایفا کردیم، گفت: در صورت عدم وجود چنین شرکتی باید قطعاتی برای بازسازی به خارج از کشور ارسال و یا قطعات نو از خارج کشور خریداری می‌شد.

به گفته حکیمی با توجه به شرایط تحریمی کشور این موضوع یا ممکن نبود و یا نیازمند صرف زمان بسیار طولانی و خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور بود که این مسئله هزینه‌های تولید برق را چندین برابر کرده و تعمیرات نیروگاهی را با وقفه و تاخیر مواجه می‌کرد.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل