«مهارت» راهکاری برای برون‌رفت از مسائل حوزه کار

یکی از نمایندگان خانه ملت با بیان این که درگذشته نسبت به مساله مهارت آموزی غفلت‌هایی وجود داشته است،گفت: درواقع مهارت راهکاری برای برون‌رفت از مسائلی است که امروز در بازار کار با آن مواجهیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، امروز دوشنبه هشتم مرداد ۱۴۰۳ سومین جشنواره ملی مهارت با شعار مهارت، پل کارآفرینی و اشتغال پایدار، با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس، علی بابایی کارنامی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در محل مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در سومین جشنواره ملی مهارت عنوان کرد: در مجلس یازدهم در این کمیسیون ۱۴ قانون تدوین و تصویب ش که یکی از آن‌ها رتبه بندی معلم‌ها بود. در ادامه ضرورت دارد این امر برای مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای نیز انجام شود.

وی گفت: با توجه به تعداد ساعت‌های آموزشی این رتبه بندی لازم بوده و این دسته بندی اعمال شد که موفقیت مطلوبی بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بر تدوین قوانین در حوزه دانش بنیان‌ها تاکید و اظهار کرد: قانون دیگر در حوزه جهش دانش بنیان‌ها است. این بخش با توجه بر تأثیر آن در حوزه تولید و اقتصاد باید در اولویت در قانون گذاری باشد.

غفلت از مهارت آموزی در آموزش

در ادامه علی بابایی کارنامی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع مهارت امروز یکی از بدیهیات حوزه کار است.

وی با بیان اینکه در گذشته نسبت به این امر غفلت‌هایی وجود داشته است، تصریح کرد: در واقع مهارت راهکاری برای برون رفت از مسائلی است که امروز در بازار کار با آن مواجه هستیم.

بابایی کارنامی اضافه کرد: قرار است کار را به مردم واگذار کنیم که ضرورت آن داشتن مهارت از سوی افراد است. نخستین مشکل در این خصوص بوده که تا برنامه ششم توسعه نسبت به آن غافل بودیم.

این نماینده خانه ملت اظهار کرد: مهارت با نگاه مردم سالاری در اقتصاد باید مورد توجه متولیان امر از جمله مجلس شورای اسلامی باشد. بنابراین از برنامه هفتم توسعه تکالیف هر نهاد به طور شفاف مشخص شده است.

وی یادآور شد: باید به سمتی حرکت کرد که اشکالات رفع و به مرور با راه اندازی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای امور به مردم واگذار شود. در این راستا نیاز است تا ماموریت‌هایی تعریف شود.

وی با بیان اینکه باید به مردم صیادی آموخت نه اینکه ماهی به آن‌ها داد، افزود: نمایندگان خانه ملت در مجلس یازدهم و دوازدهم با توجه به تجربه انقلاب گری با رویکرد رهبری حرکت را آغاز کرده‌اند.

بابایی کارنامی در پایان گفت: نمایندگان مجلس در کنار مردم به دولت چهاردهم کمک خواهد کرد تا کشور به این مهم دست پیدا کند.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل