ادامه خرید حمایتی تخم‌مرغ تا پایان مرداد/ صادرات به سودان آغاز شد

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: نزدیک یک هفته است که اتحادیه، خرید حمایتی تخم مرغ را آغاز کرده و تا امروز ۲هزار تن تخم مرغ خریداری شده است. این امر تا پایان مرداد ادامه دارد.

حمیدرضا کاشانی، رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن در گفت و گو با خبر نگار مهر با بیان این که حدود یک هفته است که خرید حمایتی تخم مرغ توسط اتحادیه آغاز شده است گفت: نزدیک یک هفته است که اتحادیه مرغداران میهن خرید حمایتی تخم مرغ را آغاز کرده و تا امروز ۲ هزار تن تخم مرغ خریداری شده است.

وی افزود: این امر تا پایان مرداد ادامه دارد و پیش بینی می‌شود بین ۵ تا ۷ هزار تن تخم مرغ خریداری و صادر شود.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به قیمت این محصول پروتئینی عنوان کرد: نرخ تخم مرغ ۲ سال است که تغییر نکرده است و هر کیلو گرم درب مرغداری‌ها ۴۲ هزار تومان است. در واقع این محصول ۲۰ هزار تومان ارزان‌تر از قیمت تمام شده به فروش می‌رسد.

وی اظهار کرد: با وجود این که نهاده‌های دامی افزایش قیمت داشته اما نرخ تخم مرغ تغییری نکرده و این خطری برای تولید پایدار در سال آینده خواهد بود.

وی گفت: در یک هفته اخیر تنها ذرت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان گران شد و واردکنندگان دلیل آن را محدود شدن ثبت سفارش آن عنوان کردند.

آمار تولید تا صادرات

کاشانی درباره میزان تولید تخم نرخ در ۴ ماهه نخست سال اظهار کرد: به طور میانگین ماهانه ۱۱۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود و به این ترتیب در ۴ ماهه نخست سال حدود ۴ هزار و ۴۰۰ تن تخم مرغ تولید شد.

وی با اشاره به آمار صادرات هم عنوان کرد: در این مدت حدود ۵۶ هزار تن تخم مرغ به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، قطر و امارات صادر شد. البته نزدیک به ۱۰ روز است که صادرات تخم مرغ به سودان نیز آغاز شده است.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن درباره پیش بینی تولید تا پایان سال یادآور شد: امیدواریم به عدد یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن دست پیدا کنیم که نسبت به سال گذشته رشد ۳ تا ۵ درصدی خواهیم داشت.

کاشانی درباره آمار صادرات تا پایان سال هم گفت: ۱۴۰ تا ۱۴۵ هزار تن پیش بینی شده تا صادرات انجام شود.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل