آماده واگذاری مدیریت خودروسازان هستیم

­وزیر صمت گفت: آمادگی داریم مدیریت در خودروسازان را واگذار کنیم اما این واگذاری باید در راستای افزایش تولید باشد.

به گزارش خبرگزاری‬ مهر، ‬ عباس‬ علی آبادی گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی مطابق با اصل ۴۴ قانون اساسی یک ضرورت است اما تحقق این ضرورت، مستلزم رعایت مواردی از جمله اهلیت شناسی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در صنعت خودرو، بعد از اینکه به یک ثبات مناسب برسیم امکان اینکه واگذاری‌ها را انجام دهیم، وجود دارد. اکنون آماده هستیم مدیریت در خودروسازان را واگذار کنیم به شرط اینکه واگذاری به نحو صحیح انجام شود. البته خصوصی شدن به تنهایی نمی‌تواند خوب باشد، مدیریت خصوصی اگر از ظرفیت‌های مناسب برخوردار نباشد، ممکن است به اندازه مدیریت صحیح دولتی هم نباشد.

علی آبادی ادامه داد: بخش خصوصی از ابزارهایی استفاده می‌کند که اگر آن ابزارها، در راستای تولید باشد، مؤثر است و اگر نباشد، ممکن است بازدارنده هم باشد زیرا بخش خصوصی از ابزار منفعت استفاده می‌کند.

وی همچنین در خصوص تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو، گفت: امسال تلاش داریم با توجه به شعار سال، حدنصاب جدید تولید خودرو را ثبت کنیم از این رو امیدوارم تا پایان سال به تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو برسیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه با صدا و سیما افزود: اکنون به سمت افزایش تولید حرکت می‌کنیم و برنامه‌هایی را که از شرکت‌ها دریافت کرده‌ایم ناظر بر همین هدف است.

علی آبادی، تصریح کرد: پارسال توانستیم یک میلیون و ۳۳۵ هزار دستگاه خودرو تولید کنیم و تا رسیدن به عدد یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه راه زیادی نیست. البته برای افزایش تولید، سهمی به عهده شرکت‌های خودروساز بخش خصوصی و بخشی هم به عهده خودروسازان دولتی گذاشته شده است.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل