شورای رقابت، «تایید قیمت‌های جدید خودروسازان بر سایت کدال» را تکذیب کرد

در حالی که برخی سایت‌ها و رسانه‌ها در فضای مجازی خبری مبنی بر تایید شورای رقابت در مورد قیمت‌های جدید خودروسازان بر روی کدال منتشر کرده‌اند، سخنگوی این شورا این موضوع را از اساس تکذیب کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، ظهر امروز (سه‌شنبه) خبری مبنی بر اینکه رئیس جمهور جدید کشور تمامی افزایش قیمت شرکت‌های خودروساز را باطل کرده است منتشر شد؛ اینکه این خبر چقدر صحت داشته باشد یا نداشته باشد؛ چندان مهم نیست؛ چراکه پیش از این، افزایش قیمت محصولات خودروسازان توسط وزارت صنعت معدن و تجارت فعلی هم رد شده بود.

در حقیقت، فردای همان روز که گروه صنعتی ایران‌خودرو در ابلاغیه‌ای به نظارت بر ناشران گروه صنعتی و معدنی بورس کالا از به‌روز رسانی قیمت شش محصول خود خبر داد، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در اعلام به این خبرگزاری موضوع اخذ مجوز افزایش قیمت محصولات خودروسازان را تکذیب کرده و به صراحت اعلام کرد که درخواست و مستندات قیمیت برای محاسبه‌ قیمت محصولات خودروسازان، دریافت شده و جلسات بررسی و محاسبه در حال انجام است؛ اما هنوز هیچ خودروسازی مجوز به‌روزرسانی و افزایش قیمت دریافت نکرده است. تغییر قیمت صورت گرفته در محصولات برخی خودروسازان مونتاژی نیز به سبب تغییر قیمت حقوق گمرکی قطعات بوده و از باب افزایش قیمت محصول نبوده است.

پس از آن، مدیر بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا نیز در نشست خبری خود در حاشیه مراسم رونمایی و تست محصول جدید خود (شاهین پلاس اتوماتیک)، تاکید کرد که این گروه خودروسازی مستندات کامل از قیمت تمام شده محصولات خود را برای سازمان حمایت ارسال کرده اما هنوز مجوز افزایش قیمت دریافت نکرده است.  

توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی را دنبال کنید:

معاون وزیر صمت:مجوزی برای افزایش قیمت محصولات ایران‌خودرو نداده‌ایم

به‌دنبال  انتشار موضوع مذکور، اما خبری دیگر به نقل از شورای رقابت توسط همین سایت‌ها و رسانه‌های مجازی منتشر شد که ”این شورا  قیمت‌های جدید خودروسازان روی کدال را تایید می‌داند و معتقد است که این قیمت‌ها صحیح هستند. ”

براین اساس ایسنا، موضوع را از شورای رقابت مورد پیگیری قرار داده در نتیجه‌ی آن، سخنگوی شورای رقابت، از اساس این موضوع را تکذیب کرده و خواستار تاکید بر این تکذیبیه شد.  

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل