تامین برق پنج کارخانه سیمان در گرو مدیریت مصرف بانک‌ها

مدیرعامل توانیر گفت: مصرف برق همچنان در مدار صعود قرار دارد و در شرایط فعلی نیازمند مدیریت مصرف هستیم و در این شرایط لازم است بانک‌ها سیستم‌های سرمایشی خود را روی ۲۴ درجه تنظیم کنند چراکه این اقدام موجب کاهش ۲۰درصدی مصرف برق می‌شود و این عدد معادل مصرف ۵ کارخانه سیمان است.

مصطفی رجبی‌مشهدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرید وضعیت مصرف برق در کشور، اظهار کرد: میزان مصرف برق کشور در روز گذشته با توجه به اندکی کاهش دما در استان‌های شمالی کشور به حدود ۷۴۶۰۰ مگاوات رسید که در مقایسه با روز مشابه سال گذشته افزایش ۳۲۴۹ مگاواتی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه همه همکاران صنعت برق در اقصی نقاط ایران با تمام توان مشغول تامین برق هموطنان هستند و درصورت وقوع کوچکترین حادثه و یا اتفاقاتی که به دلیل گرما و حوادث در شبکه برق حادث می‌شود سریعا با اقدامات عملیاتی حل می‌کنند، گفت: شبکه برق کشور پایدار است اما با توجه به افزایش مجدد دما در روزهای آینده کماکان نیازمند همکاری و کمک مردم هستیم.

مدیرعامل توانیر با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی لازم است مشترکان نسبت به مصرف برق حساس‌تر باشند، گفت: در این مدت شاهد افزایش هشت درصدی مصرف برق در کشور هستیم و از مشترکان پرمصرف تقاضا داریم به‌منظور تامین برق پایدار همراهی بیشتری داشته باشند.

به گفته رجبی‌مشهدی علیرغم گذر از رشد نزدیک به ٨ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته و وقوع گرمای بی سابقه و فشار به تجهیزات برق و حوادثی که به طور مقطعی پیش می آید اما تمامی همکاران عملیاتی و فنی و تخصصی صنعت برق در آماده باش کامل هستند و در ٢۴ ساعت شبانه روز و حتی در زمان‌های خواب و استراحت مردم مشغول فعالیت برای حل مشکلات احتمالی هستند تا هموطنان لحظه‌ای دچار عدم آسودگی نشوند.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۴٠ درصد از مشترکان خانگی مشمول دریافت ٣٧٠ میلیارد تومان پاداش صرفه جویی شدند و ١٢ درصد از این تعداد هم قبض برق رایگان دریافت کردند، تصریح کرد: مشترکان با پیوستن به پویش با انرژی و کسب جوایز ارزشمند این پویش از جمله ٣٠٠ خودرو و هزاران جایزه ارزشمند نقدی و غیر نقدی با انجام چند راهکار ساده از جمله تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ٢۴ درجه و یا استفاده از دور کند کولر آبی ضمن اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف و کمک به همکاران پرتلاش صنعت برق از  پاداش صرفه جویی هم بهره مند شوند.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه مدیریت مصرف امری لازم و غیر اجتناب در این روزها است، گفت: حدود ٣۵ هزار مگاوات از مجموع برق کشور در بخش سیستم‌های سرمایشی مصرف می شود، تغییر درجه کولر و گذاشتن آن روی ٢۴ درجه به تنهایی مصرف را ٢٠ درصد کاهش می هد و عمدتا در مناطق عادی کشور که نیمه شمالی کشور را پوشش می هد، کولر آبی پاسخگو است.

به گفته رجبی‌مشهدی تا پیش از این در منطقه شمال غرب ایران تنها ١۵ درصد از مردم کولر گازی داشتند، اما این میزان اکنون به ٣٠ درصد رسیده است، در حالی که باید متناسب با منطقه جغرافیایی اقدام به خرید وسایل سرمایشی کرد.

وی با بیان اینکه این روند نشان دهنده تغییر الگوی رفتاری مصرف برق در مناطق سردسیر و معتدل کشور است، اظهار کرد: باید گفت که تنها ٢٠ درصد از مردم پرمصرف هستند و از این میان ٢ تا ٣ درصد از مشترکان بسیار پرمصرف هستند  که چندین برابر سایرین برق مصرف می کنند و اگر این مشترکان به مدیریت مصرف توجه کنند بسیاری از چالش‌ها مرتفع می شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل