احتمال افزایش حوادث شبکه برق به دلیل شدت گرما و رشد مصرف

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق توانیر با اشاره به افزایش ۶ هزار مگاواتی بار مصرفی شبکه نسبت به سال قبل، از مردم خواست با رعایت الگوی مصرف، صنعت برق را در عبور از تابستان یاری کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا کفیلی با اشاره به افزایش دما و رشد فزاینده مصرف برق کشور در ایام اوج بار امسال، از رشد ۶ هزار مگاواتی بار مصرفی شبکه نسبت به سال قبل خبر داد که حوادث مختلفی را در سطوح مختلف شبکه به همراه داشته است.

مدیرکل دفتر مهندسی و راهبری شبکه شرکت توانیر گرمای هوا و رشد شدید مصرف برق را با محدودیتهایی همراه دانست که از قطعی برق یک تک مشترک ناشی از سوختن کابل یا فیوز پست توزیع تا قطعی برق یک محله ناشی از قطع برق فیدر ٢٠ کیلوولت و حوادث گسترده تر در شبکه های بالادست توزیع و قطع برق قسمتی از یک شهر یا روستا را رقم زده است.

وی با بیان اینکه کارکنان صنعت برق در شرکت های توزیع و سایر شرکت ها تمام تلاش خود را برای پایداری شبکه در سخت ترین شرایط آب و هوایی انجام می دهند، تاکید کرد:تمام تلاش همکاران ما این است که از هیچ گونه تلاشی با توجه به شرایط سخت پیش رو دریغ نکنند.

کفیلی همچنین گفت: تمام تلاش ما این است که کمترین حادثه را در شبکه ها داشته باشیم و از عموم مشترکان می خواهیم با رعایت الگوی مصرف، صنعت برق را در این راه یاری کنند. پایین آمدن مصرف برق کمک می کند در این گرمای شدید فشار کمتری به شبکه های برق وارد شود و علاوه بر کاهش حوادث، خدمات مناسب تری به هموطنان ارائه کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل