شروط و ضوابط احداث۲۰ بلوک مسکونی در بزرگ­راه شهید لشگری ابلاغ شد

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای اسلامی شهر تهران، شروط و ضوابط احداث ۲۰ بلوک مسکونی در بزرگراه شهید لشگری تهران را ابلاغ کرد.
به گزارش آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با زاکانی شهردار تهران و چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی بند ۱۶ مصوبه شماره ۶۷۶ کمیسیون ماده ۵ شهر تهران با طرح تفصیلی ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، شورای­عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه­‌های ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ بند ۱۶ مصوبه شماره ۶۷۶ جلسه ۱۱ دی ۱۴۰۲ کمیسیون ماده ۵ شهر تهران مبنی بر موافقت با « احداث۲۰ بلوک مسکونی(با ۱۱ طبقه و تراکم ساختمانی ۲۴۲ درصد روی هم­کف مشاعی) و یک بلوک تجاری – اداری(با تراکم ساختمانی ۱۸.۵۱ درصد) و مابقی فضا برای خدمات هفت‌گانه با تراکم ساختمانی ۸.۵۲ درصد در خیابان دانشگاه بزرگ­راه شهید لشگری» را که با مصوبه مورخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ شورای­عالی درخصوص «ضوابط و مقررات طرح تفصیلی یک پارچه شهر تهران» دارای مغایرت اساسی است مورد بررسی قرار داد و با توجه به صورت­جلسه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ کمیته فنی شماره یک، ضمن موافقت کلی با تغییرات به عمل آمده در طرح تفصیلی(مصوبه شورای­عالی)، مقرر کرد تا ابلاغ مدارک مصوبه پس از اصلاحات و احراز شرایط تعیین شده زیر توسط دبیرخانه شورای­عالی صورت پذیرد:

نظر به ضوابط و مقررات قانونی زیست‌محیطی و تشدید آلودگی‌ها با توجه به استقرار پهنه‌­ها و بناهای موجود صنعتی پیرامون و در مجاورت ملک و به استناد ماده یک قانون تأسیس شورای­‌عالی شهرسازی و معماری ایران و در تطابق با مقدار سرانه­‌های طرح تفصیلی یک­پارچه شهر تهران و نیز سایر الزامات آن طرح، هم­چنین اطلاع از مفاد توافق متقاضی با شهرداری تهران مبنی بر اعطاء جواز بهره‌­برداری از سرانه­‌های عمومی و خدمات پیشنهادی در ملک موصوف، با موارد زیر موافقت شد:

۱- تغییر کاربری بخشی از عرصه ملک به مساحت ۱۳۹ هزار و ۳۰۰ مترمربع به کاربری «مسکونی» با مشاعات مربوطه.

۱-۱ تراکم ساختمانی در این بخش برابر «۵۵۰ درصد» به نسبت سی درصد از کل عرصه ( معادل ۱۱۹ هزار و ۴۰۰ مترمربع) در حداکثر یازده(۱۱) طبقه مسکونی روی هم­کف و زیرزمین – یا زیرزمین های – مشاعی تعیین شد.

۲- تغییر کاربری مابقی عرصه با مساحت ۲۵۸ هزار و ۷۰۰ مترمربع به «سرانه‌ها و خدمات عمومی» در مقیاس محله و بالاتر با تأکید مجدد بر بهره‌­برداری شهرداری از سرانه‌­ها و خدمات مذکور(برابر تکالیف و اختیارات قانونی و توافق پیش گفته با مالک منافع).

۳- مقرر شد تا هرگونه تغییر در سرانه‌­ها و خدمات عمومی این ملک، مصداق مغایرت اساسی بوده و کنترل این مورد و سایر موارد پیش گفته و نیز رعایت ملاحظات زیر بر عهده کمیسیون ماده پنج شهر تهران خواهد بود.

۱-۳- بر ضرورت حفظ درختان موجود در پیرامون محور شمالی– جنوبی و نیز لبه کندروی اتوبان شهید لشگری تاکید می‌شود. هم­چنین هرگونه جا به جایی درختان در ملک مورد نظر منوط به ضوابط و مقررات ملاک عمل و کسب مجوز از مراجع قانونی است.

۲-۳- حریم کمی و کیفی و بستر مسیل و چاه‌های آب واقع در زمین تحت «کاربری حریم» بر اساس اعلام نظر مراجع قانونی تثبیت شود.

۳-۳- مطالعات « عارضه‌سنجی ترافیکی پروژه » انجام و به عنوان حد بارگذاری مجاز در سایت به تایید معاونت حمل و نقل شهرداری برسد.

۴-۳- مطالعات مربوط به «ملاحظات و الزامات پدافندغیرعامل و سند کاهش خطر» انجام و به تایید سازمان پدافند غیرعامل برسد.

خروج از نسخه موبایل