نوسان قیمت دلار پایدار نیست/ مردم تحت تاثیر جوسازی ها قرار نگیرند

حباب ایجاد شده در بازار ارز و طلا به بهانه ترور شهید هنیه موقتی است و به مردم توصیه می‌کنیم که تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار نگیرند.

رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر با اشاره به جوسازی سودجویان در بازار ارز و طلا به بهانه ترور شهید اسماعیل هنیه گفت: افزایش قیمت در بازار‌ها جنبه روانی دارد و کوتاه مدت است.

وی به مردم توصیه و پیشنهاد کرد که تحت تأثیر این جوسازی‌ها قرار نگیرند و برای حفظ سرمایه خود به بازار طلا و ارز هجوم نیاورند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: تجربه یکی دو سال گذشته نشان داده که این افزایش قیمت‌ها اولاً جنبه روانی دارد و دیگر اینکه موقتی و کوتاه‌مدت است و پس از چند روز بازار آرامش خود را به دست خواهد آورد.

زارع خاطرنشان کرد: در چند ساعتی که از ترور شهید هنیه گذشته افزایش تقاضایی در بازار ارز ایجاد نشده که بخواهد قیمت دلار افزایش پیدا کند و آنچه که اتفاق افتاده جوسازی و فضاسازی اخلالگران و سو استفاده‌کنندگان در بازار ارز است.

وی افزود: در مورد اخیر در حمله موشکی ایران به اسرائیل بود که بازار ارز دچار نوساناتی شد، اما پس از گذشت یک هفته از این مسئله امنیتی مهم سیر نزولی قیمت ارز در بازار آغاز شد و آرامش به بازار بازگشت.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: با توجه به ساماندهی بازار ارز و مدیریت خوب بانک مرکزی بر بازار و شفاف‌تر شدن خرید و فروش ارز در سایه اقدامات انجام شده نوسانات در بازار ارز به حداقل رسیده و امروز دیگر خبری از تلاطم‌های شدید گذشته در بازار ارز نیست.

زارع خاطرنشان کرد: به طور قطع باید بدانیم که در مورد ترور شهید هنیه نیز وضع به همین ترتیب است و مردم نباید تحت تأثیر جوسازی‌های اخلالگران و سودجویان قرار گیرند و برای حفظ سرمایه خود اقدام به خرید ارز کنند؛ چراکه تجربه نشان داده پس از چند روز قیمت‌ها به حالت قبل باز خواهد گشت و کسی که ضرر خواهد کرد افرادی هستند که تحت تأثیر این فضاسازی اقدام به خرید ارز کرده‌اند.

 

منبع: مهر

خروج از نسخه موبایل