رشد ۱۲ درصدی تولید انرژی خالص نیروگاه شهید سلیمی در ۴ ماهه امسال

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام اینکه تولید انرژی خالص نیروگاه شهیدسلیمی در چهار ماهه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲ درصد افزایش یافت، گفت: در چهار ماه ابتدای امسال بیش از ۳ میلیارد و ۲۸۱ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

نوراله ادبی فیروزجائی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تامین برق مورد نیاز در زمان اوج مصرف، اظهار کرد: از ابتدای تابستان و آغازین روزهای اوج مصرف، همه کارکنان نیروگاه نکا با تمام توان با هدف پایداری و پیشگیری از محدودیت تولید، شرایط سخت کاری را تحمل می­کنند و در صورت بروز اشکال یا خروج اضطراری واحدها نیز، با تلاش شبانه روزی و جهادی در تلاشند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعمیرات غیرمترقبه واحدها انجام شود.

وی افزود: طی این روزها نمونه‌هایی از این ایثارگری را با اقدام به موقع و پیشگیری از خروج واحدهای بخار و نیز فعالیت مداوم در دمای بالای ۶۰ درجه و رطوبت بیش از ۹۰ درصد شاهد بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا تصریح کرد: در راستای بازتوانی و ارتقاء آمادگی واحدها برای تولید پایدار انرژی در ایام پیک مصرف تابستان، در فصل تعمیرات سال گذشته از مهر ماه تا اوایل خرداد امسال به مدت ۸ ماه علاوه بر اجرای ۱۴ برنامه تعمیراتی در همه واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی، چند پروژه رفع محدودیت تولید از جمله تعویض لوله‌های سقف بویلر واحدهای ۱ و ۲ بخار، لایروبی حوضچه آرامش و افزایش بازدهی سیستم آب شیرین کن واحدهای بخار و نیز تمیزکاری و تعمیرات تجهیزات مسیر تامین آب خنک کن از ورودی حوضچه آبگیر تا پمپ‌های آب دریا انجام شد.

به گفته ادبی فیروزجایی، تعمیرات تجهیزات واحدهای بخار شامل: بارگیت‌ها، فیلترهای باند و فاین اسکرین، واش پمپ‌ها و به تبع آن رفع محدودیت تولید به میزان ۱۳۰ مگاوات نسبت به سال گذشته انجام شد.

وی با اشاره به اینکه نتیجه تعمیرات و به روزرسانی‌های نیروگاه برق شهید سلیمی نکا، پایداری واحدها بطور محسوسی بهبود یافت، خاطرنشان کرد: در تیرماه امسال که همه واحدها پس از انجام تعمیرات در مدار تولید قرار داشتند بیش از یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون کیلو وات ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه نکا تولید شد که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با گسترده، دشوار و حساس خواندن کار تعمیرات، نگهداری و بهره‌­برداری از واحدهای این نیروگاه با بیش از ۴ دهه کارکرد، گفت: عمر بالای واحدهای نیروگاه و لزوم آمادگی واحدها برای تأمین پایدار انرژی مورد نیاز مشترکان شبکه برق کشور، مسئولیت ما را در مراقبت و حفظ این سرمایه ارزشمند ملی دوچندان می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: کارکنان مجموعه بزرگ تولید برق در شمال کشور با توانمندی، تخصص، ابتکار و خلاقیت، تلاش بی­وقفه و شبانه روزی و همت جهادی در تلاشند تا خلاء کهنسالی نیروگاه را پر کنند و نگذارند خللی در تولید انرژی بوجود آید و این نیروگاه همچنان نقش مؤثری در تأمین برق مورد نیاز شبکه برق کشور داشته باشد.

ادبی فیروزجایی با اعلام اینکه تولید انرژی خالص نیروگاه شهیدسلیمی نکا در چهار ماهه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲ درصد افزایش یافت، بیان کرد: در چهار ماه ابتدای امسال بیش از ۳ میلیارد و ۲۸۱ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا به رشد فزاینده مصرف برق کشور با آغاز فصل تابستان و گرمای بی سابقه در غرب آسیا و ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به فرایند سخت تولید برق در نیروگاه­ها، انتظار ما از مشترکان و مردم این است که با عمل به توصیه‌های کارشناسان در زمینه مصرف بهینه انرژی و مدیریت مصرف از قبیل: عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات پیک مصرف( ۱۳ تا ۱۸ – ۲۰ تا ۲۳ )، تنظیم کولرهای آبی روی دور کند و دمای کولرهای گازی روی ۲۴ درجه و بالاتر، به خادمان خود در صنعت برق کمک کنند تا تابستان امسال را با کمترین مشکل در تولید و توزیع برق برای همه هموطنان در اقصی نقاط کشور سپری نماییم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل