شکایت سهامداران «کراود استرایک» بر سر خطای نرم افزاری بزرگ

سهامداران شرکت امنیت سایبری «کراود استرایک» (CrowdStrike ) از این شرکت به دلیل پنهانکاری درباره پیامدهای سهل انگاری در تست نرم افزاری و کلاهبرداری از آنها، شکایت کردند.

به گزارش آرمان اقتصادی، سهامداران «کراود استرایک» می گویند این شرکت امنیت سایبری با پنهان کردن اینکه چگونه تست نرم افزاری ناکافی، می توانست باعث اختلال جهانی در ۱۹ ژوئیه و از کار افتادن بیش از ۸ میلیون رایانه ویندوز شود، از آنها کلاهبرداری کرده است.

در شکایت گروهی پیشنهادی که سه شنبه شب، در دادگاه فدرال آستین، تگزاس ارائه شد، سهامداران گفتند: هنگامی که یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری معیوب، خطوط هوایی، بانک‌ها، بیمارستان‌ها و خطوط اورژانس در سراسر جهان را مختل کرد، متوجه شدند که تضمین‌های «کراود استرایک» درباره فناوری این شرکت، اساسا نادرست و گمراه‌کننده بوده است.

آنها گفتند که قیمت سهام «کراود استرایک» در مدت ۱۲ روز بعد از این واقعه، ۳۲ درصد کاهش یافت و ۲۵ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت کاست. همچنان که پیامدهای این اختلال آشکار مشخص شد، جورج کورتز، مدیرعامل «کراود استرایک»،  برای شهادت در برابر کنگره فراخوانده شد و خطوط هوایی دلتا، دیوید بویز، وکیل برجسته را برای دریافت خسارت استخدام کرد. در این شکایت، به اظهاراتی در کنفرانسی به تاریخ پنجم مارس اشاره شده است که در آن، کورتز نرم افزار «کراود استرایک»  را «معتبر، آزمایش شده و تائید شده»، توصیف کرد.

«کراود استرایک» که در شهر آستین مستقر است، در بیانیه ای در روز چهارشنبه، اعلام کرد بر این باوریم که این شکایت، فاقد ارزش است و ما به شدت از شرکت دفاع خواهیم کرد. کورتز و برت پادبره، مدیر مالی، افرادی هستند که علیه آنها اقامه دعوا شده است.

این شکایت که توسط انجمن بازنشستگان شهرستان پلیموث در پلیموث، ماساچوست مطرح شده، به دنبال دریافت خسارت نامشخصی برای دارندگان سهام کلاس ای «کراود استرایک» بین ۲۹ نوامبر سال ۲۰۲۳ تا ۲۹ ژوئیه سال ۲۰۲۴ است.

سهامداران اغلب پس از اخبار منفی غیرمنتظره که باعث کاهش قیمت سهام می شود، از شرکتها شکایت می کنند و «کراود استرایک» ممکن است با شکایتهای بیشتری روبرو شود.

اد باستیان، مدیرعامل شرکت دلتا، روز چهارشنبه به شبگه سی ان بی سی گفت: این اختلال، ۵۰۰ میلیون دلار برای خطوط هوایی او هزینه داشته که شامل درآمد از دست رفته و غرامت و هتل برای مسافران سرگردان بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، سهام «کراود استرایک» روز چهارشنبه، با یک دلار و ۶۹ سنت کاهش، در ۲۳۱ دلار و ۹۶ سنت بسته شد. سهام این شرکت، یک روز قبل از وقوع این اختلال، در ۳۴۳ دلار و ۵ سنت بسته شده بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل