قیمت گاز در اروپا شعله کشید

قیمت گاز طبیعی اروپا در پی تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه که نگرانیها نسبت به عرضه این سوخت را برانگیخته است، سیر صعودی پیدا کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، بهای قیمت پایه بازار گاز طبیعی اروپا برای تحویل در سپتامبر، روز چهارشنبه، ۲.۲ درصد افزایش یافت که چهارمین افزایش روزانه متوالی بود و به بالاترین حد در ۵ هفته گذشته رسید.

ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، منطقه سرشار از انرژی خاورمیانه را ملتهب کرده و با تشدید رقابت جهانی برای خرید گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی)، همزمان شده است.

آمار رصد کشتی نشان داد جریان ال‌ان‌جی به اروپا، در ژوئیه، ۳۰ درصد کمتر از حد میانگین بوده است. در این بین، اختلال در فعالیت میادین نروژ، بازار را دچار محدودیت عرضه بیشتری کرده است. هر چند ذخایر گاز اروپا برای این وقت از سال، پر است اما گرمای شدید هوا، تقاضا برای سرمایش را افزایش داده است.

بهای معاملات گاز هلند برای تحویل در سپتامبر که قیمت پایه بازار گاز اروپاست، در ۳۵.۸۷ یورو در هر مگاوات ساعت بسته شد.

فلورنس اشمیت، استراتژیست انرژی در روبو بانک اظهار کرد: تشدید بیشتر تنش‌ها در خاورمیانه، نشان می دهد قیمت گاز در یک روز، تا چه حد سریع می تواند افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت شورون اعلام کرد تاسیساتس در سرزمین‌های اشغالی، با ظرفیت کامل، فعال است و همچنان به عرضه گاز به مشتریان محلی و منطقه‌ای از میادین لویاتان و تامار ادامه می دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل