اعلام جزییات پیش‌فروش اربعینی بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار/ فروش بلیت برای ٩ نفر مجاز است

دبیر ستاد اربعین حسینی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش‌فروش بلیت اربعین هواپیما، اتوبوس و قطار از هفته آینده آغاز می‌شود، گفت: پیش‌فروش بلیت هواپیما از ١۴ مردادماه آغاز می‌شود و فروش تا ٩ نفر مجاز است، همچنین امسال امکان جابجایی دریایی زائران فراهم شده‌ است.

حسین مذنب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آمادگی بخش حمل و نقل عمومی کشور برای جابه‌جایی زائران حسینی در ایام اربعین اظهار داشت: پیش فروش بلیت هواپیما برای ایام اربعین از اواسط هفته آینده یعنی از تاریخ ۱۴ الی ۱۵ مرداد ماه آغاز می‌شود. قیمت بلیت یکطرفه به نجف و بغداد از استان‌های خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به دلیل مسافت بیشتر ۶ میلیون تومان و سایر استان‌ها ۵ میلیون تومان است. 

وی ادامه داد: فروش بلیت چارتری برای اربعین ممنوع است و مسئولیت بلیت هر شرکت هواپیمایی بر عهده همان شرکت است و باید نسبت به توزیع و قیمت آن نظارت داشته باشد و درصورتی که ایرلاین‌ها بلیت‌های اربعین را برای عرضه در اختیار دفاتر فروش و آژانس‌هایی قرار دهند و آن آژانس‌ها گرانفروشی کنند، ایرلاین عرضه کننده بابت این تخلف باید پاسخگو باشد. 

منبع

ایلنا

خروج از نسخه موبایل