«رویدادنگار بازار سرمایه» منتشر شد

مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای سازمان بورس و اوراق بهادار تحت عنوان «رویدادنگار بازار سرمایه» منتشر شد. 


به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای سازمان بورس و اوراق بهادار از مهر ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۲ تحت عنوان «رویدادنگار بازار سرمایه» منتشر شد.

«رویدادنگار بازار سرمایه» در ۵ فصل تدوین شده که در هر فصل خلاصه‌ای از اقدامات و دستاوردهای سازمان بورس و اوراق بهادار مورد بررسی قرار گرفته است.

«معرفی ارکان بازار سرمایه، حمایت از حقوق سهامداران، افزایش اثربخشی و کارایی نظارت، تامین مالی از بازار سرمایه و سهام عدالت» از جمله محورهایی است که در این کتابچه به آن اشاره شده است.

در فصل اول «رویدادنگار بازار سرمایه» به معرفی ساختار و ارکان بازار سرمایه و در فصل دوم آن که در ۴ بخش تدوین شده به حمایت از حقوق سهامداران با تاکید بر «منافع بلندمدت، تنوع‌بخشی در روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، توسعه خدمات و ابزارهای سرمایه‌گذاری و آموزش و فرهنگسازی» پرداخته شده است.

فصل سوم این کتابچه نیز با عنوان افزایش اثربخشی و کارایی نظارات در ۴ بخش تدوین شده که در هر بخش به مواردی چون «شفافیت، حمایت از صنایع و سهامداران، توسعه ابزارهای نظارتی هوشمند، تدابیر پیشگیرانه و حمایت‌های حقوقی» اشاره شده است.

در فصل چهارم نیز به تامین مالی از بازار سرمایه، تسهیل پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان، پذیره‌نویسی شرکت‌های سهامی عام پروژه و… و در فصل پنجم به بحث سهام عدالت با موضوعاتی چون «روند آزادسازی سهام عدالت، پرداخت سود سهام عدالت، راه‌اندازی سامانه متوفیان، مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت و… پرداخته شده است.

خروج از نسخه موبایل