کدام شرکت‌ها از المپیک ۲۰۲۴ سود خواهند برد؟

المپیک ۲۰۲۴ پاریس نه فقط برای ورزش، بلکه برای نحوه رویکرد برندها به بازاریابی، رویدادی حیاتی محسوب می‌شود و انتظار می‌رود این رویداد استاندارد جدیدی را برای نحوه تعامل برندها با مخاطبان ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس تا ۱۱ آگوست ادامه دارد و مشاغل در صنعت پوشاک، مد، سفر و رسانه تاثیر این رویداد را احساس می‌کنند. نایک و رالف لورن ازجمله شرکت‌هایی هستند که محصولاتی برای المپیک پاریس طراحی کرده‌اند. ایربی‌ان‌بی، وب‌سایت اجاره مکان‌های اقامتی، به افزایش رزروها در داخل و خارج از پاریس در طول مدت المپیک اشاره کرده است و دلتا ایر لاینز انتظار دارد با برگزاری المپیک ۱۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند.

با شروع بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ از روز جمعه، علاقه‌مندان در سراسر جهان برای حمایت از ورزشکاران کشورهای خود آماده شدند و مقامات، هجوم ۱۲.۲ میلیارد دلاری به اقتصاد منطقه پاریس را از طریق گردشگری، ایجاد زیرساخت‌های جدید برای حمایت از این رویداد و موارد دیگر برآورد کردند.

در حالی که کسب‌وکارهای محلی پاریس احتمالا از هجوم مشتریان جدید سود خواهند برد، برخی از شرکت‌های بزرگ بین‌المللی نیز احتمالا تحت تاثیر قرار خواهند گرفت که در زیر به چند شرکت اشاره شده است.

نایک

غول کفش و پوشاک ورزشی نایک خود را برای جهش تجارت پیرامون المپیک آماده کرده است. در ماه آوریل، این شرکت رویداد نایک ایر پاریس آخرین نوآوری برای خط کفش و پوشاک ایر خود را برجسته کرد. همچنین در نمایشگاه‌های دیگری محصولات جدید را معرفی کرد تا نایک را به ورزشکاران شرکت‌کننده در المپیک مرتبط کرده است.

تحلیلگران بانک آمریکا این استراتژی را بخشی از تلاش برای بازپس‌گیری سهم بازار و تغییر به سمت رویکرد بازاریابی قاطعانه می‌دانند. درآمد گزارش شده در ماه گذشته برای سه ماهه چهارم مالی ۲۰۲۴ کمتر از پیش‌بینی‌ها بود و نایک متعاقبا اعلام کرد که دستورالعمل‌های سال جاری خود را به روز خواهد کرد.

کامکست

بازی‌های المپیک معمولا در میان پربیننده‌ترین رویدادهای ورزشی زنده تلویزیونی قرار دارند مقوله‌ای که توجه بسیاری از پلتفرم‌های پخش عمده را به خود جلب کرده است. ان‌بی‌سی یونیورسال، یکی از شرکت‌های تابعه کامکست، یک بار دیگر المپیک را ازجمله از طریق سرویس پخش پیکاک پخش خواهد کرد.

هر یک از ۲ بازی المپیک گذشته بیش از سه میلیارد بیننده در سراسر جهان جذب کردند و از مسابقات اخیر جام جهانی و عروسی شاهزاده هری و مگان مارکل پیشی گرفتند. منطقه زمانی نسبت به المپیک ۲۰۲۰ توکیو زمان پخش مطلوب‌تری را فراهم می‌کند. گزارش شده است که ان‌بی‌سی یونیورسال رکورد ۱.۲ میلیارد دلار تعهدات تبلیغاتی، از جمله ۳۵۰ میلیون دلار از تبلیغ‌کنندگان جدید را برای این المپیک به دست آورده است. پیکاک همچنین قیمت اشتراک خود را قبل از این رویداد افزایش داد.

خطوط هوایی دلتا

المپیک احتمالا برای بسیاری از شرکت‌ها موهبت خواهد بود، اما هر صنعتی برای کسب مدال آماده نمی‌شود. اد باستین، مدیرعامل خطوط هوایی دلتا (DAL) گفته است که گردشگران تابستان امسال به دلیل المپیک از پاریس اجتناب خواهند کرد و تغییر علاقه به یکی از گرمترین مقاصد سفر تابستانی این شرکت می‌تواند برای دلتا ۱۰۰ میلیون دلار هزینه داشته باشد.

در اوایل این ماه، نتایج سود سه ماهه دوم دلتا کمتر از انتظارات بود. این شرکت همچنین پس از مشکل به‌روزرسانی نرم‌افزار کرود استرایک که در اوایل این ماه رایانه‌های سراسر جهان را از کار انداخت، یکی از سخت‌ترین آسیب‌ها در سراسر صنعت بوده است. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، دلتا بیش از ۵۵۰۰ پرواز را در پنج روز اول پس از شروع موضوع کرود استرایک لغو کرد و این امر باعث تحقیقات وزارت حمل و نقل شد.

ایربی‌ان‌بی

این بازار آنلاین اقامتگاه خانگی گفت تا ۳۱ مارس، تعداد شب‌های رزرو شده در منطقه پاریس در طول مدت بازی‌های المپیک بیش از پنج برابر سال قبل از آن بود.

در حالی که پاریس مکان اصلی المپیک امسال است، برخی رویدادها در مناطق مختلف فرانسه برگزار می‌شود. ایربی‌ان‌بی گفته است که در طول بازی‌ها شاهد افزایش قابل توجه علاقه به سایر مناطق بوده است.

تحلیلگران در گروه مالی جفریز ادعا کردند مزایای ایربی‌ان‌بی می‌تواند فراتر از رزروهایی باشد که در فرانسه و در طول خود رویداد انجام می‌شود. آنها می‌گویند که احتمالا قیمت‌ها و در دسترس بودن ایربی‌ان‌بی در مکان‌های غیر مرکزی می‌تواند باعث افزایش کاربرانی شود که برای اولین بار از این سرویس استفاده می‌کنند. آنها گفتند ایربی‌ان‌بی سابقه قوی در حفظ کاربران جدید دارد.

رالف لورن

در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ نهمین باری است که شرکت پوشاک رالف لورن (RL) لباس‌هایی را برای تیم ایالات‌متحده طراحی می‌کند. تحلیلگران گروه مالی جفریز که صنعت مد را پوشش می‌دهند، لباس‌های جدید را «هماهنگ و برجسته‌کننده سبک همیشگی و آماده رالف لورن با ظاهری مدرن و اسپرت» می‌دانستند.

اسپرت گزارش کرد. مانند محصولات نایک که به بازی‌های المپیک گره خورده است، یونیفرم‌های رالف لورن نیز برای خرید گسترده‌تری در دسترس مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل