محدود شدن دامنه نوسان برای کاهش هیجان ضروری است/ برگزاری میزهای تخصصی و مصاحبه مدیران صنایع بازار را منطقی‌تر می‌کند/ سرمایه‌گذاران سهام ارزنده خود را مفت از دست ندهند

مهرداد فرح آبادی، مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا تاکید کرد: ریسک‌های سیستماتیک اجتناب ناپذیر هستند و در همه جای دنیا کاملا گذارا و موقتی است. در خیلی از بورس‌های دنیا، به محض قرار گرفتن در چنین شرایطی، دامنه نوسان را محدود می‌کنند تا بخشی از هیجانات کاذب به این طریق فروکش کند.


مهرداد فرح آبادی، درباره راه کارهای کنترل هیجانات بورس، در مواقعی که ریسک‌های سیستماتیک بالاست، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: در شرایطی که ریسک سیستماتیک بالاست، فعال کردن میزهای تخصصی یک ضرورت است، باید مدیران، ارکان و اشخاص صاحب نظر، مثل مدیران عامل صنایع پتروشیمی، معدنی و … برای حضور در این میزها و کنفرانس‌های تخصصی دعوت شوند.

او افزود: بهتر است مدیران عامل صنایع بزرگ در کنفرانس‌های خبری توضیح دهند که ریسک‌های سیاسی به هیچ عنوان در درآمدها، سودآوری و در روند تولید، اجرای پروژه‌ها و سودآوری شرکت‌ها آثار و تبعاتی ندارد و هیجان اخیر کاذب و موقتی است.

مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا تاکید کرد: به نظر می‌رسد بهترین راهکار، این است که ضمن فعال‌تر کردن میزهای تخصصی، کنفرانس‌های خبری با حضور اصحاب رسانه و صنایع اثرگذار، بزرگ و شاخص تشکیل شود و مدیران صنایع و مدیران مالی با عدد و رقم توضیح دهند که این اتفاقات گذرا است.

فرح ابادی اعلام کرد: بورس مسیر رو به رشد، آینده روشن و چشم اندازهای بسیار خوبی را پیش رو دارد و اتفاقات سیاسی در کوتاه مدت به هیچ عنوان نمی‌توانند توسعه بازار سرمایه را متوقف کند.

او تاکید کرد: صنایع بسیار قدرتمندی در کشور داریم، شرکت‌ها تا ۲۰ میلیارد دلار طرح‌های توجیهی و توسعه ای دارند، این طرح‌های توسعه ای در آینده می‌تواند انقلابی را در صنعت خود ایجاد کنند.

مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا تاکید کرد: سرمایه گذاران باید استراتژی و راهبرد مشخصی برای خود تعیین کنند و با نوسانات مقطعی، دچار هیجان نشوند و سهام خوب و ارزنده خود را مفت از دست ندهند.

خروج از نسخه موبایل