برگزاری جلسات رسیدگی جهت ابطال قراردادهای واگذاری دولتی فاقد ساخت

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: در راستای تامین بخشی از اراضی مورد نیاز جهش تولید مسکن، رسیدگی‌های لازم در جهت بازپس گیری اراضی دولتی واگذار شده که فاقد ساخت است، در حال انجام است.
به گزارش آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: در راستای مفاد تبصره ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن، کارگروهی در این اداره به‌منظور پایش و نظارت بر حسن اجرای مفاد قراردادهای واگذاری مسکونی تشکیل شد.

وی افزود: برخی از اقدامات به عمل آمده در این کارگروه طی بازه زمانی سه ماهه سال جاری شامل پرونده خوانی مجدد پلاک‌های مسکونی واگذار شده و بازدید میدانی از تمامی اراضی فاقد انتقال سند جهت بررسی وضعیت موجود آن‌ها بوده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: در راستای تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر اراضی دولتی واگذار شده که تاکنون اقدام خاصی از سوی واگذار شوندگان به منظور ایفای تعهدات قراردادی مورد نظر صورت نپذیرفته گزارشی تهیه و اقدامات لازم جهت تشکیل پرونده‌های حقوقی انجام شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۸۰ پلاک مسکونی فاقد ساخت صرفاً در شهر تیران شناسایی شده است عنوان کرد: پس از ارسال اظهارنامه به متقاضیانی که دارای قرارداد واگذاری بوده ولی اقدام به ساخت نداشته‌اند، پرونده حقوقی در شعبه‌های حقوقی دادگستری شهر تیران تشکیل و در حال حاضر جلسات رسیدگی حدود ۱۰ پرونده برگزار شده است.

کاشفی گفت: اراضی فاقد ساخت با سایر کاربری‌ها که دارای منشأ دولتی هستند نیز توسط این اداره در حال رصد است و به محض ابلاغ آیین نامه قانون جهش تولید مسکن موضوع فسخ قراردادها در دستور کار این اداره قرار می‌گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با اجرای کامل این قانون از احتکار زمین و افزایش قیمت آن در این شهرستان تیران و کرون تا حدودی جلوگیری شود.

خروج از نسخه موبایل