بورس یکپارچه قرمز/ فقط ۳ نماد مثبت شدند

بازار بورس امروز با ریزش بیش از ۶۱ هزار واحد مواجه شد و شاخص کل به رقم دو میلیون و شش هزار و ۶۶۶ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بازار سرمایه در اولین روز هفته همچون روزهای گذشته تحت تاثیر ریسک‌های سیستماتیک دچار افت شد. امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با کاهش ۲.۹۸ درصد ریزش سنگینی را تجربه کرد؛ به طوری که ۶۱ هزار و ۷۰۵ واحد کاهش یافت و به رقم دو میلیون و شش هزار و ۶۶۶ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۹ هزار و ۸۸۸ واحد افت کرد و در رقم ۶۳۷ هزار و ۸۵۹ واحد ایستاد.

روز شنبه تحت تاثیر فشار عرضه ۳۳۴ سهم منفی و فقط ۳ سهم مثبت شدند. از ابتدای مرداد تا امروز فقط یک روز بازار سرمایه مثبت شده و در سایر روزها قرمزپوش بوده است.

امروز ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن به ۵۴۹۱ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

فارس، فملی و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار سرمایه داشتند. ذوب، فولاد و شستا نیز از نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس ایران در اولین روز هفته ۵۹۶ واحد افت کرد و به رقم ۲۰ هزار و ۷۴۳ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس حدود ۱۶۱ هزار و ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان شد.

از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص فرابورس می‌توان به آریا، شگویا و هرمز اشاره کرد. فزر، شفام و معین نیز از نمادهای پرتراکنش روز شنبه بودند.

حمایت صندوق توسعه ملی و شبکه بانکی از بازار سهام

در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه – رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس – و نگرانی فعالان بازار سرمایه پس از این حادثه؛ محمدرضا عارف – معاون اول رئیس جمهور – روز چهارشنبه دستور تزریق منابع صندوق توسعه ملی و شبکه بانکی به بازار سهام را برای برطرف شدن نگرانی سهامداران صادر کرد.

مطابق این دستور، این حمایت از طریق واریز وجه توسط صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار و همچنین واریز وجه توسط شبکه بانکی به صندوق توسعه بازار انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل