تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها برای تسهیل در تولید مسکن شهرهای جدید با امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه

تفاهم‌نامه سه‌جانبه شرکت عمران شهرهای جدید، ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عمران و ساختمان و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به منظور تقویت حضور دانش بنیان‌ها برای تسهیل در تولید مسکن شهرهای جدید به امضا رسید.
به گزارش آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امروز ۱۳مرداد، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه توسط سیدجواد سادات دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان عمران و ساختمان، سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و محمدمهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با هدف تحقق سیاست‌های کلی نظام به امضا رسید.

مدت این تفاهم‌نامه ۳ سال است و مقرر شده تا با امضای این تفاهم‌نامه، یکی از رویکردهای مهم وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که ارتقای حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه های فعالیت وزارت راه و شهرسازی و کلان پروژه ها و طرح های ملی از جمله طرح نهضت ملی مسکن است تحقق یابد.

بر اساس اعلام ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان عمران و ساختمان که در معاونت علمی شکل گرفت و مهم ترین پروژه آن تشکیل کنسرسیوم های فناور و دانش بنیان صنعتی سازی مسکن بود، تاکنون ۱۱ کنسرسیوم در سطح ملی تشکیل و پروژه هایی به این کنسرسیوم ها واگذار شده است.

با امضای این تفاهم‌نامه، حضور کنسرسیوم‌ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن و پروژه‌های مشارکتی این شرکت به عنوان متولی اصلی و بزرگ توسعه شهرهای جدید تسهیل می شود و عملا سهم اقتصاد دانش بنیان ها از طرح نهضت ملی مسکن افزایش چشمگیر خواهد داشت.

خروج از نسخه موبایل