نوسانات کنونی بازار ارز این‌دفعه هم مثل دفعات قبلی مقطعی و گذراست

اتفاق مهم و بزرگی در سطح منطقه رخ داده، اما باید برای پیش بینی دقیق‌تر بازار ارز منتظر رخداد‌های احتمالی روز‌های آینده باشیم.

به گزارش ایبنا، مجیدرضا حریری؛ رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه و نوسانات اخیر بازار ارز اظهار داشت: بازار‌های مختلف تحت تاثیر هر شوکی با التهاب و نوسان همراه خواهند شد که ترور شهید هنیه نیز یک شوک مهم بر بازار است و می‌تواند تاثیر منفی خود را داشته باشد. به هر حال برای پیش بینی کردن تداوم نوسانات ارزی اخیر باید منتظر پیامد‌های بعدی باشیم. مطمئنا اگر اتفاق یا پیامد دیگری در روز‌های آتی رخ ندهد، این نوسان نیز مثل موارد مشابه قبلی، گذرا خواهد بود و بزودی فروکش می‌کند. البته باز هم تاکید می‌کنم، مشروط بر آنکه ما شاهد اتفاق یا تنش جدیدی در روز‌های پیش رو نباشیم.

وی افزود: این اتفاق در بورس هم تاثیر منفی داشت و ما با شوک محسوسی در بورس هم مواجه شدیم که شاید آخرین بار در سال‌های گذشته چنین فرودی را در بورس شاهد بودیم.

حریری با تاکید بر اینکه تلاطم‌های کنونی بازار ارز بیش از اینکه واقعی باشد، گذراست گفت: اتفاقات قبلی مثل درگیری در غزه و همچنین جنگ و حوادث تروریستی در منطقه ثابت می‌کند نباید با اتفاقات یکی دو روز اخیر نسبت به بازار ابراز نگرانی کرد، چون این روند موقتی و قابل کنترل است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین ادامه داد: هرچند این اتفاقات می‌تواند روی چشم‌انداز بازار و انتظارات تورمی و قیمت‌ها تاثیرگذار باشد، اما فعلا می‌توان آن را کوتاه مدت و مقطعی خواند و با توجه به پیامد‌های احتمالی بعدی، نظر قطعی و مطمئن تری را ارائه کرد.

 

منبع: ایسنا

خروج از نسخه موبایل