جریان نفت دریابرد جهانی کاهش یافت

کاهش صادرات نفت از بنادر غربی مهم روسیه در ژوئیه، به افت جریان نفت دریابرد در سطح جهانی به پایین‌ترین رکورد ۱۹ ماهه، منجر شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، داده‌های رصد نفتکش که توسط بلومبرگ گردآوری شد، نشان داد صادرات جهانی در ماه میلادی گذشته، حدود ۵۸۶ هزار بشکه در روز کاهش یافت. مجموع جریان نفت به چین، بیش از ۱.۴ میلیون بشکه در روز کاهش یافت که بزرگترین کاهش مشاهده شده در سال میلادی جاری بود. با این حال، این آمار ممکن است دستخوش تغییر شود زیرا کشتی‌های بیشتری، ممکن است مقصد نهایی خود را اعلام کنند.

افزایش عرضه از سوی صادرکنندگان بزرگی نظیر عربستان سعودی و آمریکا، کمک کرد ارسال کمتر نفت توسط روسیه، برزیل، ونزوئلا و قطر جبران شود.

صادرات روسیه که عمدتا گرید نفتی اورال است، از بنادر پریمورسک و اوست لوگا در دریای بالتیک و بندر نووراسیسک در دریای سیاه، در ژوئیه، به حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز رسید. این رقم در مقایسه با ۲.۲ میلیون بشکه در روز در ژوئن، کاهش داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، روسیه، سطح پایبندی به محدودیت عرضه اوپک پلاس را بهبود بخشیده و شاهد احیای پالایش داخلی است که ممکن است میزان نفت موجود برای صادرات به خارج را محدود کند. یک تحلیل جداگانه دیگر نشان داد صادرات نفت دریابرد روسیه، به پایین‌ترین میزان در یک سال اخیر رسیده است و همزمان، تائید ارسال از بنادر دریای بالتیک، کمتری میزان از دسامبر سال ۲۰۲۲ بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل