کاهش دامنه نوسان برای آرامش بازار ضروری بود

مدیر عامل کارگزاری بانک سامان کاهش دامنه نوسان را نجات دهنده بازار سهام در شرایط کنونی دانست و گفت: این اقدام بهترین راهکار برای ممانعت از ریزش بیشتر بورس و هم چنین کاهش هیجانات بازار بود.


حمیدرضا مهرآور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که بورس‌های دنیا در زمان افزایش ریسک سیستماتیک چه اقداماتی را برای کاهش نوسانات و هیجانات حاکم بر بازار در دستور کار قرار می دهند، گفت: به طور معمول بورس‌های دنیا در این گونه موارد به صورت ویژه درخصوص بازار تصمیم‌گیری می‌کنند و به سمت کاهش دامنه نوسان پیش می‌روند، همچنین مسوولان در صورت حاد بودن شرایط بازار برای مدتی محدود به تعطیلی بورس اقدام می‌کنند.

او توضیح داد: همیشه در اینگونه موارد مدیران بازار سرمایه و نیز اعضای شورای عالی بورس با بررسی روند معاملات بورس وارد عمل می‌شوند و سلسله اقداماتی را متناسب با وضعیت بازار در دستور کار قرار می‌دهند، این بار هم با توجه به شرایط منطقه ای و اثر آن بر بورس، مسوولان بازار سرمایه با اتخاذ تصمیمی مناسب به فروکش کردن هیجانات کمک کردند.

مدیر عامل کارگزاری بانک سامان با بیان اینکه در روزهای اخیر معاملات بازار به صورت هیجانی در حال انجام بود که هیچگونه انطباقی با تحلیل علمی نداشت، گفت: بهترین اقدام در مقطع کنونی ایجاد محدودیت در دامنه نوسان بود. لازم بود تا زمان عبور از این شرایط، شاهد اعمال تغییراتی حداقلی در قواعد حاکم بر بازار باشیم.

مهرآور تاکید کرد: در شرایط فعلی ورود نقدینگی می‌تواند به سلامت بازار سرمایه و رشد و توسعه آن کمک کند، اما در عین حال ضروری بود مسوولان بازار با جلوگیری از فروش‌های هیجانی مانع از نوسانات کاذب در بازار شوند.

خروج از نسخه موبایل