اجرای ۱۳۰ طرح و پروژه پتروشیمی در ایران

معاون وزیر نفت گفت: در خال حاضر بیش از ۱۳۰ طرح و پروژه پتروشیمی در نقاط مختلف کشور درحال اجراست.

به گزارش آرمان اقتصادی، مرتضی شاهمیرزایی، امروز در پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش از اولویت جدی صنعت پتروشیمی است، اظهار کرد: تکمیل زنجیره ارزش علاوه بر تأمین مناسب نیاز محصولات تکمیلی، ارزش افزوده قابل توجهی به دنبال دارد و صادرات محصولات نهایی را جایگزین صادرات محصولات نیمه خام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت پتروشیمی به صورت چندوجهی و گسترده، به توسعه بخش‌های مختلف کشور منجر می شود، گفت: مسال تولید صنعت از مرز ۸۰ میلیون تن خواهد گذشت، سال گذشته ۳۰ میلیون تن محصول پتروشیمی ایران به بازارهای جهانی صادر شد که رقم قابل توجهی است و قابلیت بازاریابی بیشتر و توسعه آن وجود دارد.

به گفته وی با لایحه ای که در برنامه هفتم گنجانده شد، خوراک‌های مایع تا ۱۷ درصد و خوراک‌های گازی تا ۳۰ درصد می‌توانند از تخفیف‌های خوراک بهره‌مند شوند و این تحول اساسی در توسعه ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه شرط بهره مندی از این تخفیف‌ها این است که ۴۰ درصد از سود سالیانه خودشان را باید صرف توسعه کنند، گفت: جشن بومی‌سازی کاتالیست‌های صنعت که در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی استفاده می‌شود را برگزار می‌کنیم.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل