توانایی بخش خصوصی برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی

رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: بخش خصوصی توانایی تحقق نرخ رشد هست درصدی برای کشور را دارد، درواقع این بخش باید محوریت توسعه باشد و زمینه‌های فعالیت خود را برای توسعه مشخص کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی آقامحمدی امروز در آیین گشایش پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران با بیان اینکه فعالان صنعت پتروشیمی از فعال‌ترین نیروهای کشور است، اظهار کرد: بخش خصوصی باید محوریت توسعه باشد و زمینه‌های فعالیت خود را برای توسعه مشخص کند، از دولت هم در این مسیر درخواست کمک داشته باشد.

وی با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی در کشور باید از نهادها جدا شوند، زیرا وابسته به زندگی بازنشستگان هستند و باید با سرمایه‌گذاری انجام‌شده، زندگی بازنشستگان تضمین شود، گفت: صنعت پتروشیمی ایران اکنون ظرفیت اسمی تولید سالانه ۹۶ میلیون تن محصول، ۷۴ میلیون تن تولید واقعی با ۴۰ میلیون تن فروش به ارزش ۲۶ میلیارد دلار را دارد.

رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: این همایش قرار است بر تحولات فناوری در جهان و ورود هوش مصنوعی به صنعت پتروشیمی تمرکز کند.

آقامحمدی با بیان اینکه نظام فروش محصولات پتروشیمی از موضوع‌های بحث‌برانگیز است و باید سازوکار منسجمی در این زمینه ایجاد شود، تاکید کرد: ۲۴ میلیارد دلار برای افزایش ۳۵ میلیون تنی ظرفیت صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه و ۴۰ میلیارد دلار برای افزایش ۵۴ میلیون تنی ظرفیت این صنعت در برنامه هشتم توسعه تعیین شده است که در این مسیر باید به تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد ارزش افزوده حداکثری توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید از حالت منفعل‌ بودن خارج شود و به گفته مقام معظم رهبری، بخش خصوصی قابلیت تحقق نرخ رشد ۸درصدی برای کشور را دارد، گفت: علاوه‌بر صادرات به کشورهای همسایه باید با آنها شریک باشیم، زیرا با شراکت، امنیت کشور نیز افزایش می‌یابد.

او با اشاره به توجه ویژه صنایع به نظام پرداخت حقوق نیروی انسانی با توجه به تورم در کشور با هدف ایجاد آرامش تصریح کرد: ساختار تقویت نیروی انسانی باید به‌منظور توانمندسازی آنها در سازمان‌ها تغییر کند، زیرا اهمیت ویژه‌ای برای توسعه کشور دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل