انرژی

رشد ۲۰ درصدی مصرف برق در استان‌های شمالی نسبت به روز گذشته 

مدیرعامل توانیر گفت: با افزایش دما، شاهد افزایش مصرف به ویژه در نیمه شمالی کشور هستیم، به طوری که در استان‌های مازندران و گیلان نسبت به روز گذشته رشد٢٠ و ١٠ درصدی مصرف را تجربه می‌کنیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، مصطفی رجبی مشهدی، با بیان  اینکه نصاب اوج مصرف برق نسبت به سال گذشته ٢۴ مرتبه جابه جا شده است، گفت: میزان مصرف برق با توجه به افزایش شدت گرما در مقایسه با سال گذشته ٨.٨ درصد رشد داشته است. 

همچنین بخوانید

وی افزود: با ورود مجدد سامانه‌های گرم به کشور شاهد افزایش مصرف به ویژه در نیمه شمالی کشور هستیم، به طوری که در استان‌های مازندران و گیلان نسبت به روز گذشته رشد٢٠ و ١٠ درصدی مصرف را تجربه می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توانیر در عین حال از همه هموطنانی که به این دو استان سفر می‌کنند، درخواست کرد تا مدیریت مصرف را رعایت کرده و اگر از کولر گازی استفاده می‌کنند، دمای آن را روی ٢۴ درجه و بالاتر تنظیم کنند که قطعا تاثیر بسیار زیادی در کاهش مصرف دارد.

رجبی مشهدی، از ادارات و سازمان‌هایی که با مدیریت مصرف، صنعت برق را در تامین برق پایدار برای همه مشترکان یاری می‌کنند، قدردانی و به ادارات پرمصرف توصیه کرد مطابق مصوبه هیئت وزیران در مناطق عادی از ساعت ١٢ کولرها را خاموش کرده و مصرف برق را ۶٠ درصد کاهش دهد و در مناطق گرمسیر نیز همزمان با پایان کار، کولرها را خاموش کنند که در صورت رعایت نکرد، ناچار به قطع برق آنها هستیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا