رشد ۲۰ درصدی مصرف برق در استان‌های شمالی نسبت به روز گذشته 

مدیرعامل توانیر گفت: با افزایش دما، شاهد افزایش مصرف به ویژه در نیمه شمالی کشور هستیم، به طوری که در استان‌های مازندران و گیلان نسبت به روز گذشته رشد٢٠ و ١٠ درصدی مصرف را تجربه می‌کنیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، مصطفی رجبی مشهدی، با بیان  اینکه نصاب اوج مصرف برق نسبت به سال گذشته ٢۴ مرتبه جابه جا شده است، گفت: میزان مصرف برق با توجه به افزایش شدت گرما در مقایسه با سال گذشته ٨.٨ درصد رشد داشته است. 

وی افزود: با ورود مجدد سامانه‌های گرم به کشور شاهد افزایش مصرف به ویژه در نیمه شمالی کشور هستیم، به طوری که در استان‌های مازندران و گیلان نسبت به روز گذشته رشد٢٠ و ١٠ درصدی مصرف را تجربه می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توانیر در عین حال از همه هموطنانی که به این دو استان سفر می‌کنند، درخواست کرد تا مدیریت مصرف را رعایت کرده و اگر از کولر گازی استفاده می‌کنند، دمای آن را روی ٢۴ درجه و بالاتر تنظیم کنند که قطعا تاثیر بسیار زیادی در کاهش مصرف دارد.

رجبی مشهدی، از ادارات و سازمان‌هایی که با مدیریت مصرف، صنعت برق را در تامین برق پایدار برای همه مشترکان یاری می‌کنند، قدردانی و به ادارات پرمصرف توصیه کرد مطابق مصوبه هیئت وزیران در مناطق عادی از ساعت ١٢ کولرها را خاموش کرده و مصرف برق را ۶٠ درصد کاهش دهد و در مناطق گرمسیر نیز همزمان با پایان کار، کولرها را خاموش کنند که در صورت رعایت نکرد، ناچار به قطع برق آنها هستیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل