نمایشگاه شانزدهم صنعت مالی بستری برای اعتمادسازی در بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: برگزاری نمایشگاه صنعت مالی ایران در شانزدهمین دوره برگزاری خود با توجه به روندی رو به رشدی که طی سال‌های اخیر داشته، می‌تواند به افزایش شفافیت و اعتماد در بازار سرمایه منجر شود؛ با آشنایی بیشتر سرمایه‌گذاران با شرکت‌ها و دستاوردهای آن‌ها، تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری به شکل بهتری صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجید عبدالحمیدی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون مزیت برگزاری نمایشگاه صنعت مالی، اظهار کرد: نمایشگاه‌ بورس، بانک و بیمه محلی برای معرفی ابزارها و محصولات مالی جدید به عموم مردم و سرمایه‌گذاران است به نحوی که با حضور گسترده شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات مالی، بازدیدکنندگان می‌توانند به‌صورت مستقیم با نوآوری‌ها و فرصت‌های جدید در بازار سرمایه آشنا شوند.

وی افزود: در حاشیه این نمایشگاه‌ها معمولاً کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی برگزار می‌شود که به افزایش سطح دانش و آگاهی سرمایه‌گذاران کمک می‌کند، به نحوی که در این رابطه می‌توان به تحلیل بازار، مدیریت ریسک، و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با حضور شرکت‌های مختلف و ارائه اطلاعات دقیق و به‌روز، سرمایه‌گذاران دید بهتری نسبت به وضعیت فعلی بازار سهام خواهند داشت؛ نمایشگاه‌ بورس، بانک و بیمه فرصتی برای معرفی استانداردها و مقررات جدید بازار سرمایه نیز فراهم می‌کنند که این مسئله بر بهبود عملکرد بازار سهام تاثیر گذار خواهد بود.

عبدالحمیدی در خصوص نحوه تاثیر نمایشگاه‌ها بر افزایش رقابت میان شرکت‌ها، خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون صنعت مالی ایران تأثیر چشمگیری در افزایش رقابت بین شرکت‌ها دارند زیرا این نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی برای شرکت‌ها فراهم می‌کنند تا نوآوری‌ها، محصولات و خدمات جدید خود را به نمایش بگذارند.

وی افزود: شرکت‌ها با معرفی نوآوری‌ها و دستاوردها، شرکت خود می‌توانند برندشان را در بازار متمایز کنند که این موضوع به تدریج موجب بهبود کیفیت محصولات و خدمات ارائه‌شده و در نهایت شفافیت بازار سرمایه و به تبعیت از آن بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی در ادامه افزود: با برپایی شانزدهمین دوره از نمایشگاه صنعت مالی، سرمایه‌گذاران می‌توانند از نزدیک با پروژه‌ها و فعالیت‌های شرکت‌ها آشنا شوند و اطلاعات دقیق‌تری را در مورد وضعیت مالی و عملکرد آن‌ها به دست آورند.

عبدالحمیدی بیان کرد: نمایشگاه‌ها زمینه‌ساز شبکه‌سازی و ایجاد روابط تجاری جدید بین شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران هستند. این شبکه‌سازی می‌تواند به ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌های جدید به بازار سهام کمک کرده، با ایجاد این روابط، شرکت‌ها می‌توانند از تجربیات و دانش دیگران بهره‌برداری کنند و راهکارهای جدیدی برای بهبود عملکرد خود بیابند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: برگزاری نمایشگاه صنعت مالی ایران در شانزدهمین دوره برگزاری خود با توجه به روندی رو به رشدی که طی سال‌های اخیر داشته، می‌تواند به افزایش شفافیت و اعتماد در بازار سرمایه منجر شود؛ با آشنایی بیشتر سرمایه‌گذاران با شرکت‌ها و دستاوردهای آن‌ها، تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری به شکل بهتری صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل