رفع سیم‌لاشگی در یک خط مهم انتقال برق خوزستان به وسیله بالگرد

مدیر امور هماهنگی نواحی انتقال شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از رفع سیم‌لاشگی یکی از خطوط مهم این شرکت در منطقه صعب‌العبور بوسیله بالگرد خبر داد.

محسن مرادی در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: بخشی از خط انتقال برق ۴۰۰ کیلوولت شهید عباسپور به سمت امیدیه ۲ در منطقه دره قیر رامهرمز ناحیه بهره‌برداری مارون، دچار سیم‌لاشگی شد که اگر فورا به آن رسیدگی نمی‌شد احتمال حادثه در این خط و به تبع آن خاموشی در استان و حتی کشور وجود داشت.

وی افزود: به دلیل شرایط محیطی سخت و صعب‌العبور بودن منطقه و عدم امکان تردد وسایل نقلیه برای انتقال تجهیزات، با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده و پشتیبانی توانیر مجوز استفاده از بالگرد اخذ و با اعزام بالگرد، تجهیزات و نیروهای فنی به منطقه اعزام و با رفع سیم‌لاشگی جلوی بروز حادثه گرفته شد.

مدیر امور هماهنگی نواحی انتقال شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد: استفاده از بالگرد برای انتقال تجهیزات و نیروهای عملیاتی به این منطقه بسیار ناهموار کمک کرد که در کمترین زمان ممکن سیم‌لاشگی رفع و شبکه به حالت عادی برگردد.

مرادی اضافه کرد: عملیات رفع ‌سیم‌لاشگی در دمای حدود ۵۰ درجه با ایثار و از خودگذشتگی عوامل برق منطقه‌ای خوزستان انجام شد تا با جلوگیری از حادثه و حفظ پایداری شبکه، مردم در آسایش باشند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل