ماجرای عصبانیت «شهید جمهور» در آخرین جلسه با وزاری اقتصادی / مذاکره با روسیه برای برقی‌سازی خطوط باری

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:‌ در آخرین جلسه شهید جمهور با وزرای اقتصاد که ١٠ روز قبل از شهادت ایشان برگزار شد، گزارشی از مزایای قطار سریع‌السیر را ارایه دادم اما برخی از حاضرین قصد داشتند دوباره پروژه برقی‌سازی فعال کنند که شهید جمهور شروع کرد به فریاد بر سر آنها و خطاب به آنها گفتند که بنده به حضرت آقا قول دادم و باید قطار سریع‌السیر به اجرا برسد.

به گزارش آرمان اقتصادی،، سبد میعاد صالحی در نشست خبری امروز اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در بحث حوزه ریلی هزینه‌های ارزی است که با تغییر نرخ ارز هزینه‌ها هم تغییر می کند. در سالهای ٩۴ ،٩۵ و ٩۶ با دلار ٣۵٠٠ تومانی بودجه بخش ریلی حدود ٢٧٠٠ میلیارد تومان بوده و در سال ٩٧ با دلار ١٢٠٠٠ تومان بودجه بخش ریلی ٧٠٠ میلیارد تومان کاهش و به ٢٠٢٠ میلیارد تومان رسید. در سال ٩٨ بودجه به ١۵٠٠ میلیارد تومان رسید و در سالهای ٩٩ و ١۴٠٠ که دلار به ٣٠ هزار تومان افزایش یافت بودجه راه‌آهن ٢۴٠٠ میلیارد تومان بود و این اعداد و ارقام می‌بینیم که چه بلایی بر سر تعمیرات و نگهداری خط و ناوگان آمده است. 

وی ادامه داد: از سالهای ١۴٠١ تا ١۴٠٣ بودجه راه‌آهن سالانه ۵٠ درصد افزایش پیدا کرد و این میزان افزایش در حالی بود که میزان افزایش بودجه بخش عمرانی کشور در سال ١۴٠٣ تقریبا صفر بوده است اما در حالیکه بودجه ریلی ۶ هزار میلیارد تومان بوده اما در بودجه بنزین به ١۴٠ هزار میلیارد تومان می‌رسد و توجه به بخش ریلی برای تحقق اهداف اسناد بالادستی ضروری است. 

منبع

ایلنا

خروج از نسخه موبایل