سند راهبردی مخاطرات و پدافند غیرعامل سال آینده به دولت می‌رود

سند راهبردی مخاطرات و پدافند غیرعامل وزارت جهادکشاورزی سال آینده تدوین و به دولت چهاردهم تحویل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نبی اله رشنو، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی امروز دوشنبه در حاشیه نشست پدافند غیرعامل در محل معاونت امور تولیدات دامی گفت: به عنوان سیاست بلندمدت و با هدف دستیابی به یک نقشه راه مشخص در مدیریت ریسک، اقدامات پیشگیرانه و اتخاذ تدابیر لازم برای باز توانی بخش کشاورزی در صورت مخاطرات محیطی و پدافندی، این سند تهیه خواهد شد و تلاش می‌کنیم با همکاری معاونت‌ها و سازمان‌های تخصصی و استان‌ها، مجموع نیازها، چالش‌ها، ضرورت‌ها و ملزومات در دو حوزه مخاطرات و پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی رصد و شناسایی شود.

وی با این پیش‌بینی که سند راهبردی مخاطرات و پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی در سال آینده تدوین و به دولت برای تصویب ارسال می‌شود، اظهار کرد: با همکاری سازمان مدیریت بحران و سازمان پدافند غیرعامل در راستای تدوین این سند جامع حرکت خواهیم کرد.

وی توضیح داد: بر اساس ظرفیت‌های فکری، ایده‌پردازی و مالی که در سازمان پدافند غیرعامل و سازمان مدیریت بحران وجود دارد و متناسب با وظایف این دو حوزه، در صورت مواجهه با مخاطرات و تهدیدات در بخش کشاورزی و بر اساس نوع خطر و نوع موضوع پدافند غیرعامل، ردیف اعتباری تعیین می‌شود.

رشنو افزود: با حمایت این دو سازمان ما اعتبار لازم و متناسب با نیاز بخش کشاورزی در حوزه مخاطرات و تهدیدات را از سازمان برنامه و بودجه طلب می‌کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی با بیان این که حل بحران و ورود به آن بسیار هزینه‌ساز است، گفت: ما قصد داریم با کمترین هزینه در قالب مدیریت ریسک و اقدامات پیشگیرانه، هزینه‌های دستگاه‌ها و دولت را کاهش دهیم و در صورت رخ دادن مخاطره، اعتبارات دولتی را جذب کنیم.

وی اذعان کرد: تاکنون نشست‌هایی را با برخی سازمان‌های تخصصی و معاونت‌های آب و خاک و امور تولیدات دامی برای شناسایی و رصد چالش‌ها و نیازها در حوزه مخاطرات و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی داشته‌ایم و این نشست‌ها ادامه خواهد داشت ضمن آن که از طریق گزارش‌های مکتوب، چالش‌ها، فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و ضرورت‌ها را دریافت کرده‌ایم و امیدواریم با نتایج این نشست‌ها و جمع‌بندی نهایی در کوتاه‌ترین زمان، سند راهبردی مخاطرات و پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی آماده شود.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل