تحرکات روسیه برای دور زدن تحریم‌های گازی آمریکا

در اقدامی که به نظر می‌رسد نخستین حرکت برای دور زدن تحریم‌های آمریکاست، یک کشتی بزرگ هفته گذشته در کارخانه صادرات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) نواتک روسیه، پهلو گرفت.

به گزارش آرمان اقتصادی، شرکت نواتک که این تاسیسات را اداره می‌کند، درباره ورود این کشتی، صحبتی نکرده است و تصویر گرفته شده توسط ماهواره سنتینل ۲، تائید نمی‌کند که ال‌ان‌جی در این کشتی بارگیری شده است یا خیر.

با این حال، کشتی پهلو گرفته در «آرکتیک ال‌ان‌جی ۲»، یک کشتی حدود ۲۸۰ متری است که تقریبا اندازه یک کشتی ال‌ان‌جی معمولی است.

تصویر ماهواره‌ای همچنین دود واضحی را نزدیک این تاسیسات نشان می‌دهد که احتمالا به معنای مشعل سوزی و افزایش تولید ال‌ان‌جی این تاسیسات است.

آمریکا در نوامبر، تاسیسات «آرکتیک ال‌ان‌جی ۲» را هدف تحریم قرار داد تا از آغاز صادرات ال‌ان‌جی این تاسیسات در دسامبر جلوگیری کند. در نتیجه، هیچ ال‌ان‌جی از آن صادر نشد زیرا شرکت‌های خارجی از همکاری با این کارخانه، فاصله گرفته و تحویل کشتی‌های یخ شکن مخصوص به این تاسیسات را متوقف کردند.

گاز، حوزه مهمی است که تحریم‌های غربی علیه آن تاثیر فوری و ملموسی بر اقتصاد زمان جنگ روسیه دارد. این تحریم‌ها، روسیه را تشویق کرد درست همان طور که ناوگانی از کشتی‌ها برای حمل نفت دارد، به دنبال ساخت ناوگان جایگزین از کشتی‌های حمل گاز مایع شده باشد.

تحریم‌های اتحادیه اروپا که سال آینده آغاز می‌شود، دسترسی کشتی‌های حامل ال‌ان‌جی به بنادر این منطقه و گزینه صادرات مجدد برای محموله های ال‌ان‌جی روسیه را محدود می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هوای تابستانی گرم‌تر، یخ را از مسیر اطراف تاسیسات «آرکتیک ال‌ان‌جی ۲» پاک کرده و عبور و مرور کشتی‌های معمولی ال‌ان‌جی را راحت‌تر کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل