درخواست و پیگیری اتاق اصناف برای تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی

رئیس کارگروه مالیاتی اتاق اصناف ایران از ارسال نامه‌ای به وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر ضرورت تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی امیدوار بیان کرد: مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی یا فرم تبصره ۱۰۰ صاحبان مشاغل برای عملکرد سال ۱۴۰۲ تا پایان روز ۱۵ مرداد است. اتاق اصناف ایران، برخلاف سال های گذشته بنایی بر درخواست تمدید مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی نداشت تا تمکین به قانون و رعایت مواعد قانونی تبدیل به یک فرهنگ مالیاتی شود.

وی افزود: با این حال با توجه به عملکرد ضعیف و اختلال مکرر سامانه مالیاتی و عدم بارگذاری فرم تبصره ماده ۱۰۰ برای هزاران صاحب شغل تاکنون، انتظار آنها تا لحظات پایانی برای بارگذاری فرم مذکور و در نتیجه باقی تعداد قابل توجهی از مودیان در پشت درگاه مالیاتی، تمدید اظهارنامه را به یک ضرورت و خواست عمومی تبدیل کرده است.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و رئیس کارگروه مالیاتی اتاق اصناف ایران تصریح کرد: از این رو با توجه به اعتراض مکرر و نارضایتی‌های واصله از واحدهای صنفی و اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف سراسر کشور، تمدید مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی امری ضروری تلقی می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل