دومین اقتصاد بزرگ جهان از انتظارات عقب ماند

نظرسنجی نشان داد که رشد فعالیت خدمات چین در ماه جولای با کمک سفارش‌های جدید تسریع شد، اگرچه سرعت تقاضا در خارج از کشور به پایین‌ترین سرعت خود در ۱۱ ماه گذشته کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص مدیران خرید خدمات از ۵۱.۲ در ژوئن به ۵۲.۱ افزایش یافت که نشان‌دهنده رشد برای نوزدهمین ماه متوالی است. این شاخص عمدتاً شرکت‌های خصوصی و صادرات محور را پوشش می‌دهد.

شاخص مدیران خرید خدمات نشان داد که این بخش در ماه جولای نسبت به رشد ژوئن متوقف شده است، به طوری که فروش خرده فروشی، خدمات بازار سرمایه و صنایع خدمات املاک و مستغلات همگی کاهش یافته‌اند.

دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه دوم بسیار آهسته‌تر از حد انتظار رشد کرد و با فشارهای کاهش تورم و رکود طولانی املاک مواجه شد، به طوری که رشد خرده فروشی در ژوئن به ضعیف‌ترین سرعت خود از اوایل سال ۲۰۲۳ رسید.

نظرسنجی نشان داد که زیرشاخص سفارش‌های جدید از ۵۲.۱ در ژوئن به ۵۳.۳ در جولای افزایش یافت، در حالی که مقیاس تقاضای خارج از کشور کمترین رشد را از آگوست ۲۰۲۳ نشان داد.

طبق گزارش رویترز، ارائه دهندگان خدمات با هزینه‌های رو به رشد مواد خام، دستمزد و حمل‌ونقل مقابله کردند اما اشتغال با سریع‌ترین سرعت در ۱۱ ماه گذشته افزایش یافت. شاخص مدیران خرید ترکیبی از ژوئن کاهش یافت، اما در قلمروی توسعه‌یافته باقی ماند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل