عذرخواهی «متا» برای حذف پست‌های نخست وزیر مالزی درباره شهادت هنیه

شرکت آمریکایی «متا پلتفرم»، برای حذف اشتباهی پست‌های انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی درباره ترور و شهادت اسماعیل هنیه، عذرخواهی کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، سخنگوی شرکت «متا» به رویترز گفت: این شرکت بابت «خطای عملیاتی»، متاسف است و محتوای مذکور، با برچسب صحیح و مناسب، برگردانده شده است.

این غول شبکه اجتماعی آمریکایی، جنبش اسلامی فلسطینی حماس را به عنوان یک «سازمان خطرناک»، تعیین کرده و محتوایی را که از این گروه تمجید می‌کند، ممنوع کرده است. این شرکت از تشخیص اتوماتیک و بازبینی انسانی برای حذف یا برچسب گذاری تصاویر گرافیکی، استفاده می‌کند.

انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی، در ۳۱ ژوئیه، در اینستاگرام و فیس‌بوک، ویدئوی ضبط شده از تماس تلفنی او با یک مقام حماس را ارسال کرد. در این ویدئو، نخست وزیر مالزی، نسبت به شهادت ابراهیم هنیه، ابراز تاسف و تاثر کرده بود. وی همچنین تصویری از آخرین دیدار با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ماه مه در قطر را به همراه پیام تسلیت، پست کرده بود.

این دومین موردی رویارویی شرکت «متا»، با دولت مالزی بود که حذف این پست‌ها را غیرمنصفانه، تبعیض آمیز و سرکوب آزادی بیان، توصیف کرده بود. وزیر ارتباطات مالزی و اعضای دفتر نخست وزیر، روز دوشنبه، به منظور دریافت توضیح در این باره، با نمایندگان شرکت «متا» دیدار کرده بودند.

بر اساس گزارش رویترز، در مورد مشابه دیگری در ماه مه، شرکت «متا»، پست‌های انور ابراهیم درباره دیدار او با هنیه را که حذف کرده بود، برگرداند و اعلام کرد این پست‌ها، به اشتباه، حذف شده اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل