تصویب تقسیم سود ۵۰۰ ریالی در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت گروه مپنا

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت گروه مپنا، صبح روز ‌سه‌شنبه مورخ ۱۶ مردادماه ۱۴۰۳، با حضور بیش از ۸۱ درصدی صاحبان سهام در سالن همایش قلم کتابخانه ملی برگزار شد و تقسیم سود نقدی به میزان ۵۰۰ ریال به ازای هر سهم برای دوره مالی ۱۱ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ به تصویب رسید.

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت گروه مپنا، صبح روز ‌سه‌شنبه مورخ ۱۶ مردادماه ۱۴۰۳، با حضور بیش از ۸۱ درصدی صاحبان سهام در سالن همایش قلم کتابخانه ملی برگزار شد و تقسیم سود نقدی به میزان ۵۰۰ ریال به ازای هر سهم برای دوره مالی ۱۱ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ به تصویب رسید.

مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شرکت گروه مپنا، با حضور «محمد اولیاء»، مدیرعامل شرکت گروه مپنا، «امیر هامونی»، ریاست مجمع، «روح الله سلحشوری»، ناظر مجمع، «روح الله بلکوتی» ناظر دوم و «احمدرضا فراست»، معاون اقتصادی و مالی شرکت گروه مپنا به عنوان دبیر مجمع، همچنین نمایندگان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

در این گردهم‌آیی، پس از پخش مستند تصویری بازار سرمایه گروه مپنا، مدیرعامل گروه مپنا، گزارش فعالیت‌های هیئت مدیره و اقدامات، مأموریت‌ها و دستاوردهای گروه، همچنین عملکرد مالی و کسب و کارهای گروه را در دوره مالی ۱۱ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ و برنامه‌های سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۱۴۰۳ ارائه کرد.

محمد اولیاء در خصوص عملکرد شرکت در دوره مالی مذکور گفت: گروه مپنا با عبور از مرز احداث بیش از ۵۰ هزار مگاوات نیروگاه تا پایان سال گذشته، اکنون به تولیدی در حدود ۵۲ هزار مگاوات رسیده که از این میزان ۵ هزار مگاوات به عنوان پروژه‌های صادراتی احداث و سرویس در کشورهای دیگر مانند عراق، سوریه، ترکمنستان، سنگال و اندوزی و … تولید شده است.

او افزد: در این دوره مالی، در مجموع نزدیک به ۲ هزار مگاوات قرارداد منعقد شد که بیشتر این قراردادها با صنایع کشور بوده است. همچنین سنکرون ۱۳ واحد نیروگاهی، تحویل موقت ۱۶ واحد نیروگاهی، تحویل دائم ۱۲ واحد نیروگاهی و ۵ واحد راه‌اندازی به عنوان پروژه صادراتی را نیز داشته‌ایم.

مدیرعامل گروه مپنا در ادامه، عملکرد سایر حوزه‌های کاری مپنا را برشمرد و انعقاد هفت قرارداد در حوزه‌های نفت و گازی در جهت توسعه میادین نفتی و پروژه‌های پالایشگاهی را از جمله این موارد عنوان کرد.

امضای ۱۰ قرارداد حوزه حمل و نقل در جهت تولید واگن، لوکوموتیو و قطعات ریلی و مترو، همچنین در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و برقی‌سازی به ویژه توسعه زیرساخت‌های شارژ خودرو و اتوبوس برقی و تولید پیشرانه از دیگر مواردی بود که در این نشست به آنها اشاره شد.

اولیاء با اشاره سهم ۲۴ درصدی تولید آلومینیوم مپنا خاطرنشان کرد: گروه مپنا به میزان تولید سالانه ۱۶۰ هزار تن آلومینیوم رسیده است. وی سپس رویکردهای نوین گروه مپنا را در حوزه‌های توسعه پایدار و محصولات جدید تشریح کرد و گفت: بهره‌وری انرژی، برقی‌سازی، انرژی تجدیدپذیر، آب، دیجیتال‌سازی و هوشمندسازی، توسعه صادرات فنی و مهندسی، بهبود ساختار سازمانی و انتقال و توزیع از جمله رویکردهای جدید گروه مپنا در زمینه توسعه پایدار است.

اولیاء در توضیح بیشتر بهبود ساختار سازمانی در گروه مپنا تصریح کرد: خروج از سرمایه‌گذاری‌های کم‌بازده و جایگزینی با طرح‌های اقتصادی سودمند، افزایش سودآوری، بهبود انضباط مالی، جابه‌جایی برخی شرکت‌ها از بخشی به بخش دیگر، بازتعریف ماموریت برخی شرکت‌ها، تمرکز بر چابکی سازمانی و حرکت به سمت هولدینگ‌های متمرکز و تخصصی کسب و کار از جمله رویکردهای جدید گروه در حوزه بهبود هر چه بیشتر ساختار سازمانی در این گروه صنعتی است.

در ادامه از طراحی محصول MAPsolar پکیج برق خورشیدی و باتری، طراحی و ساخت لوکوموتیو باری ۴ هزار اسب بخار، موتور دیزل لوکوموتیو باری، طراحی و ساخت دامپ تراک، تجهیزات فراورش نفت به صورت skid mounted، ساخت سیستم‌های ذخیره کننده برق مبتنی بر باتری در مقیاس شبکه، تجهیزات صنعت آب، توسعه تجهیزات تولید هیدروژن و توسعه توربین و بویلرهای هیدروژن سوز، طرح‌های تامین برق در شهرک‌های صنعتی، ساخت داخل باتری خودروهای برقی و طرح بهره‌وری آب کشاورزی با گلخانه خورشیدی به عنوان مهمترین محصولات جدید مپنا نام برده شد.

همچنین اولیاء به ارائه شرحی از اقدامات حوزه‌های اقتصادی و مالی مپنا پرداخت و با اشاره به طرح عرضه سهام تعدادی از شرکت‌های مپنا مانند گروه مدیریت نیروگاهی ایرانیان مپنا گفت: به نتیجه رساندن حداکثری پروژه‌ها، تامین مالی از طریق بورس و صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های صنعت نفت به ویژه شوریجه، اقدامات انجام شده در راستای شفافیت بیشتر مالی و اطلاع رسانی به بورس در راستای منصفانه کردن قیمت سهم در بازار از جمله این اقدامات است.

در ادامه و پس از پخش مستند تصویری معرفی دستاوردهای گروه مپنا، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی دربارۀ صورت‌های مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی قرائت شد و معاون اقتصادی و مالی گروه به عنوان دبیر جلسه در خصوص بندهای گزارش  حسابرس مستقل و بازرس قانونی توضیحات جامعی را به استماع مجمع رساند.

در ادامه مجمع، سود نقدی هر سهم به میزان ۵۰۰ ریال به ازای هر سهم تصویب شد و لزوم اجرایی نمودن فرآیند افزایش سرمایه “از محل مطالبات حال شده سهامداران و سود انباشته” در سال ۱۴۰۳ مورد تاکید مجمع قرار گرفت. همچنین «موسسۀ حسابرسی مفید راهبر» به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و «روزنامه دنیای اقتصاد» به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت با تأیید اکثریت سهامداران به تصویب مجمع رسید.

شایان ذکر است، مدیرعامل گروه، رئیس مجمع و معاون اقتصادی و مالی شرکت مپنا در حین ارائه گزارش به شفاف‌سازیِ موضوعات طرح شده پرداخته و پس از پایان رسمی این نشست نیز با سهامداران گفت‌وگو نموده و زمانی را جهت پاسخگویی به پرسش‌های آن‌ها اختصاص دادند.

خروج از نسخه موبایل