دلالان عامل دستکاری نرخ دلار/ مولفه‌های تاثیرگذار بر بازار ارز تغییری نداشته‌اند

سرمایه‌گذاری که به واسطه هیجانات موقتی بازار صورت بگیرد سودآور نیست.

حسن حیدری؛ کارشناس مسائل ارزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایبِنا در خصوص عدم گرفتار شدن مردم در تله دلالان ضمن هشداردهی به جامعه هدف اظهار کرد: وقتی مولفه‌های کلان تاثیرگذار بر اقتصاد دچار تغییرات خاصی نشده اند هر گونه تغییر در نرخ ارز نشان دهنده دستکاری‌هایی خارج از سیستم واقعی بازار ارز و اقتصاد کلان است لذا نباید در دام تله گذاران ارزی افتاد.

 

وی در این باره گفت: اصولا در تنش‌های نظامی و منطقه‌ای که به صورت موقتی یا در طی مدت زمان مشخصی به وقوع می‌پیوندد بازار‌های مالی دچار فراز و نشیب‌هایی می‌شوند که بخش عمده‌ای از نوسانات ایجاد شده غیر واقعی و محصول زمینه سازی‌هایی است که دلالان مسبب آن هستند.

 

این کارشناس اقتصادی تصریح نمود: اقتصاددانان در شرایط ابهام باید هشدار‌های لازم را نبست به مخاطرات پیش روی نرخ ارز به مردم بدهند. وقتی شرایط ابهام در عرصه سیاسی و اقتصادی بالاست هر خریدی در چنین شرایطی ریسک دارد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس یادآورشد: مولفه‌های اقتصادی دچار کمترین تغییری نشده است. سیاست ثبات ارزی و اقتصادی بانک مرکزی همچنان به قوت خود باقی است، بنابراین ابهامات موجود ناشی از مسائل سیاسی و تنش‌های نظامی منطقه‌ای است نه مسائل اقتصادی داخلی.

 

حیدری در این باره یادآور شد: خریداران ارز در شرایطی که بازار مبهم است بعد از فروکش کردن نوسانات سیاسی و نظامی متضرر می‌شوند. بار‌ها ثابت شده با بازگشت آرامش به فضای سیاسی کشور نرخ ارز به رقم‌های پایین برمی گردد.

 

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: خریدی که در شرایط ابهام صورت بگیرد، سود آور بودنش نیز مبهم باقی می‌ماند بنابراین سرمایه گذاری باید براساس اصول و قواعد اصلی خود انجام شود. سرمایه گذاری که به واسطه هیجانات موقتی بازار صورت بگیرد سودآور نیست.

خروج از نسخه موبایل