توان تسهیلات دهی بانکها باید تقویت شود/ جزئیات برنامه بانک مرکزی برای کاهش صف وام ازدواج به یک سوم تا پایان سال

نادعلی گفت: برآوردها نشان می دهد برای پرداخت وام ازدواج ۸۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مورد نیاز است در حالی که توان پرداخت شبکه بانکی بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان نیست. بانک مرکزی مکاتباتی با مجلس انجام داده تا زمینه برای تامین منابع و کاستن از صف متقاضیان فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد: با تدابیر در دست اجرای بانک مرکزی و با تصویب هیات عالی این بانک، به زودی منابع جدید برای پرداخت تسهیلات قرض لحسنه ازدواج اختصاص می یابد که با این اقدام در کنار اضافه شدن دو بانک قرض الحسنه رسالت و مهر برای پرداخت وام ازدواج، یک سوم صف متقاضیان تا پایان سال جاری کاهش یابد.

 نادعلی مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی در گفتگو با برنامه میز اقتصاد شبکه خبر افزود: برآوردها نشان می دهد برای پرداخت وام ازدواج ۸۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مورد نیاز است در حالی که توان پرداخت شبکه بانکی بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان نیست. بانک مرکزی مکاتباتی با مجلس انجام داده تا زمینه برای تامین منابع و کاستن از صف متقاضیان فراهم شود. البته با رایزنی هایی که در جریان است امیدواریم منابع دیگری به جز منابع بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج به شبکه بانکی تزریق شود.

https://cdn.isna.ir/d/2024/08/08/0/63130385.mp4?ts=1723129647941

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل