ثبات بازار ارز، حاصل افزایش معنادار ذخایر بانک مرکزی است

یک اقتصاددان با بیان این که اتفاقاتی همچون شهادت اسماعیل هنیه در گذشته منجر به تلاطم های ارزی شدیدی می شد، گفت: علت اینکه در حال حاضر اتفاق خاصی در بازار ارز نیافتاده، دستاوردهای هزار و بیست روز فعالیت دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف و افزایش معنادار ذخایر و عرضه بانک مرکزی بوده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، حسن حسنخانی، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی با بیان اینکه اگر اتفاقی همچون شهادت اسماعیل هنیه در پنج سال گذشته رخ داده بود، می‌توانست بمبی در فضای ارزی کشور باشد گفت: اما اکنون با اتفاقات متعدد خارجی و سیاسی، بازار باثبات است.

وی ادامه داد: علت اینکه در حال حاضر اتفاق خاصی در بازار ارز نیافتاده، دستاوردهای هزار و بیست روز فعالیت دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف و افزایش معنادار ذخایر ارزی بانک مرکزی بوده است.

حسنخانی اضافه کرد: غفلت راهبردی دوره قبل و آویزان شدن مسائل مهم کشور به راه‌حل‎‌های خارجی در دولت شهید رئیسی از بین رفت.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی ادامه داد: پیوستن به بریکس، روابط مالی به روسیه و اتصال شبکه‌های پرداخت، عضویت در شانگهای و اتحادیه اوراسیا، افزایش حجم تجارت با کشورهای همسایه، افزایش فروش نفت و درآمدهای ارزی دستاوردهایی است که منجر به حفظ ثبات بازار ارز شده است.

وی گفت در دولت شهید رئیسی با تدبیر خوب و ابزارهای مناسب و در خلال هماهنگی دولت و بانک مرکزی بازار ارز به خوبی مدیریت و پیش‌بینی‌پذیر شده است.

مشروح این گفتگو را در ویدئوی زیر ببینید.

https://cdn.isna.ir/d/2024/08/09/0/63130879.mp4?ts=1723188366630

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل