استقبالی پرشور از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی

نحستین روز از برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی ایران در حالی به پایان رسید که با استقبال پر شور سهامداران، مردم و فعالان بازار سرمایه رو به رو شد به گونه ای که برخی این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای رفع مشکلات و چالش های موجود در حوزه بازار سرمایه عنوان کردند. 

به گزارش آرمان اقتصادی، شانزدهمین نمایشگاه بین‌الملی صنعت مالی ایران (بورس، بانک و بیمه) به عنوان بزرگترین و با سابقه‌ترین رویداد حوزه مالی، سرمایه‌گذاری و فناوری‌های مالی کشور طی دو دهه اخیر، از صبح امروز (جمعه ۱۹ مردادماه) در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و در نخستین روز با استقبال مردم، سهامداران و فعالان بازار سرمایه در روبه رو شد. 

این دوره از نمایشگاه‌ مالی ایران، در بازه ۱۹ تا ۲۲ مرداد ماه، از ساعت هشت صبح تا ۱۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران میزبان مخاطبان، کارشناسان و علاقمندان به حوزه بورس، بانک و بیمه و سایر حوزه‌های اقتصاد است و معرفی قابلیت‌ها، دستاوردها و هم‌افزایی میان نهاده‌های مالی داخلی و خارجی برگزار از مهمترین اهداف این نمایشگاه معرفی شده است. 

به اعتقاد حسین عبده تبریزی-دبیر کمیته علمی شانزدهمین نمایشگاه بین‌الملی صنعت مالی ایران-برگزاری نمایشگاه صنعت مالی طی سال های اخیر موجب شده تا علیرغم شرایط تحریمی، با کشورهای همسایه در حوزه بیمه و بانک ارتباط خوبی بر قرار شود؛ البته محدودیت‌ها با تحریم‌ها بیشتر شد اما بازهم اتفاقات خوبی رخ داد؛ در حوزه بازار پول، محدودیت‌ها که زیاد می‌شود، ارتباطات بین‌المللی هم کم یا بعضاً قطع می‌شود؛ بنابراین مجبور بودیم برای جبران این موضوع به سمت راه‌های جدید همچون معاملات با چین و روسیه حرکت کنیم. امید می‌رود چالش‌های بازار سرمایه نیز رفع شود تا رشد و پیشرفت در این حوزه مشاهده شود. 

اما در حاشیه این نمایشگاه جلسات و نشست های تخصصی با حضور فعالان، کارشناسان اقتصادی و شهروندان از جمله سهامداران برگزار شد که می توان به برگزاری نشست اقتصادی نحوه حضور مدیران بازار سرمایه در تصمیم گیری های کلان اقتصادی با حضور دبیر کمیته علمی شانزدهمین نمایشگاه بین‌الملی صنعت مالی ایران، چند تن از کارشناسان و سهامداران برگزار شد. در این نشست کارشناسان ضمن صحبت پیرامون شرایط بازار سرمایه به پرسش ها و گلایه های سهامداران از این حوزه پاسخ دادند.

به اعتقاد سهامداران این نمایشگاه فرصت خوبی است تا بتوانند مشکلات و درخواست های خود را به گوش مسئولان فعلی و آینده حوزه اقتصادی برسانند. 

گفتنی است در ابتدای این مراسم  ارائه آخرین دستاوردها و توانمندی‌های کشور در زمینه صنعت مالی، آشنایی شرکت‌ها و سازمان‌های ایرانی با آخرین تکنولوژی روز جهان در موضوع نمایشگاه، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، توسعه فرهنگ تعاملی به واسطه برقراری ارتباط مستقیم و جلب اعتماد عمومی، جمع‌آوری نقدینگی‌های سرگردان در جامع و سوق‌دهی به مسیرهای سازنده از طریق پس‌انداز در بانک‌ها، سرمایه‌گذاری در بورس و اعتماد به بیمه و امنیت حاصل از آن و توسعه مبادلات بازرگانی برخی از مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان شده است. 

با وجود حضور پر شور سهامداران و مردم برای بازدید از نمایشگاه شانزدهم اما احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد دولت سیزدهم و مجید عشقی، رییس سازمان بورس حضور نداشتند. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل