بازار سرمایه محل سودجویی نیست/ لزوم حذف فاصله بین نرخ نیما با نرخ آزاد برای حفظ سودآوری

نشست تخصصی آکادمی دانایان روز جمعه ۱۹ مرداد در نمایشگاه صنعت مالی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد اقبالی کارشناس بازار مالی در این نشست گفت: تحریم ها موجب شده که انتقال تکنولوژی به درستی صورت نگیرد. برای آنکه بتوانیم اثرات ناشی از تحریم را کاهش دهیم می‌بایست قیمت گذاری دستوری اصلاح شود، فاصله نرخ بین ارز آزاد و نیما از بین برود و مدیران نیز به صورت دستوری در بازار سرمایه انتخاب نشوند.

سنگینیان نیز در نشست آکادمی دانایان،  گفت: در هیچ کجای وظیفه رئیس سازمان بورس مسئول بالا رفتن یا پایین رفتن شاخص نیست، اما در کشور ما که تمام بخش های کشور جزیره ای شده بازار سرمایه نیازمند شخصی است که بتواند در برابر سیاستگذاری های اشتباه بایستد.

وی افزود: طی سال های گذشته پول هایی که قرار بود بیاید و در بازار مصرف شود، به صورت دستوری به جاهای دیگری تزریق شد. بازار سرمایه محل تامین سرمایه است و اگر به آن توجه شود به راحتی می‌توان شاهد تامین در سایر بخش ها بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: متاسفانه تصمیمی می‌گیرند که بازار با افت های شدیدی مواجه می‌شود اما کسی باز خواست نمی‌شود و تنها سهامدار است که سرمایه اش از بین می‌رود.

سنگینیان تصریح کرد: دو طرفه کردن معاملات در شرایطی که بازار پر نوسان است جواب نمی‌دهد. ما کارشناسان بازار سرمایه مقابل سهامداران نیستیم.

بهرنگ اسدی، کارشناس بازار سرمایه نیز در این نشست بیان کرد:  آقای عبده تبریزی تمام مشکلات سهامداران  بازار سرمایه را یادداشت کردند و ارجاع خواهند داد.

وی افزود: بازار سرمایه بازار سودجویی نیست بلکه بازاری است که می‌تواند موجب رونق اقتصاد شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل