توسعه اسکله منطقه ویژه خلیج فارس، زمینه ساز رشد بخش معدن و صنایع معدنی

واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو):

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، توسعه اسکله منطقه ویژه خلیج فارس را سبب ساز رشد بخش معدن و صنایع معدنی کشور دانست و بر مدرن سازی و تقویت جایگاه آن تاکید کرد.

محمدرضا موثقی نیا در نشست کنترل مدیریتی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، اظهار داشت: مهمترین منبع درآمدی این منطقه اسکله است که باید در جهت منافع و ارتقای جایگاه معدن و صنایع معدنی کشور فعالیت کند.

معاون وزیر صمت ادامه داد: توسعه این اسکله راهی برای افزایش صادرات و رشد درآمدهای ارزی و همچنین اشتغال است از این رو باید با در اختیار داشتن مشاوری توانمند، طرحی کامل با زمان بندی مناسب ارایه شود تا در توسعه معدن و صنایع معدنی ایران نقش آفرینی موثر و بیشتری داشته باشد.

وی افزود: در این برنامه باید علاوه بر استفاده از تجهیزات و دانش به روز و ارایه زیرساخت ها؛ با یک سیستم مدیریتی، ضمن پایش روند توسعه، زمینه دریافت مجوزهای لازم نیز تسهیل شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد: در مسیر پیش رو، موضوعاتی همچون بررسی جایگاه مناطق ویژه و برنامه های توسعه ای، محل های درآمدی و استفاده از نیروی انسانی کارآمد، نقش ارزنده ایفا می کند.

موثقی نیا، پس از بررسی طرح های در دست اجرای منطقه ویژه خلیج فارس، اظهار داشت: با توجه به اینکه هم اینک حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان طرح در این منطقه در دست اجرا است، پایش مستمر و دقیق پروژه بر اساس نظام مدیریت پروژه ایمیدرو اهمیت به سزایی دارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو درباره نحوه رفع چالش های توسعه و درآمدزایی منطقه گفت: برخی از موضوعات در استان و برخی دیگر با همکاری نهادهای دولت و وزارت صمت، قابل برطرف شدن هستند.

از سوی دیگر محمدرضا پیرحسینلو مدیر عامل منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با ارایه گزارشی، اظهار داشت: این منطقه در افق بلند مدت ۹هزار میلیارد تومان طرح، تعریف کرده است.

وی همچنین ارزش قرارداد سال ۱۴۰۲ را ۱.۸ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: میزان اشتغال حاصل از اجرای قراردادهای سال گذشته، به ۳هزار نفر می رسد.

پیرحسینلو درباره جایگاه صادرات منطقه ویژه خلیج فارس، گفت: به رغم وجود چالش های متعدد، ارزش صادرات شرکت های مستقر در منطقه در سال گذشته به ۱.۵ میلیارد دلار رسید که این امر نشان از پتانسیل های ارزآوری منطقه برای کشور دارد.

وی همچنین با اشاره به پیگیری اجرای قراردادهای سرمایه گذاری، گفت: فعالیت سرمایه گذارانی که زمین در اختیار دارند، به دقت بررسی می شود تا میزان پیشرفت طرح ها بر اساس زمان بندی ها مشخص شود. پیرحسینلو تاکید کرد: چنانچه میزان پیشرفت و عملکرد متناسب با برنامه ها نباشد، زمینه را برای حضور سرمایه گذاران جدید و دارای اهلیت لازم، فراهم خواهیم کرد.

خروج از نسخه موبایل