پیش‌بینی عدم‌النفع ۱.۵ همتی فولاد ارفع از قطعی برق تا پایان فصل تابستان

محسن خسروجردی، معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد ارفع گفت: عدم‌النفع شرکت فولاد ارفع در تیر و مرداد ماه رقمی حدود هزار میلیارد تومان بوده که پیش‌بینی می‌شود مجموع آن در تا پایان فصل تابستان به مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد.


محسن خسروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا) از ظرفیت تولید یک میلیون تن شمش فولاد در سال توسط شرکت فولاد ارفع خبر داد ‌و گفت: این شرکت در تیر و مرداد ماه ۱۴۰۳ به دلیل قطعی برق با کاهش ۱۴۱ هزار تنی در تولید شمش فولاد همراه شد.

او ادامه داد: طبق برآوردهای انجام شده، در صورت تداوم قطعی برق میزان تولید شمش فولاد در شهریور ماه رقمی حدود ۸۶.۰۰۰ تن کاهش می‌یابد.

خسروجردی گفت: با این احتساب در مجموع در فصل تابستان به دلیل قطعی برق با ۲۲۷ هزار تن کاهش تولید در شمش فولاد روبه رو هستیم.

معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد ارفع به میزان عدم‌النفع این شرکت از قطعی برق در فصل تابستان اشاره کرد و افزود: به دنبال ارزیابی‌های صورت گرفته، عدم‌النفع شرکت فولاد ارفع در تیر و مرداد ماه حدود هزار میلیارد تومان بوده است.

او ادامه داد: در صورت تداوم قطعی برق، میزان عدم‌النفع این شرکت در شهریور ماه به رقمی حدود ۵۵۵ میلیارد تومان می‌رسد که مجموع آن در فصل تابستان مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد شد.

خسروجردی گفت: هزینه برق حدود ۹ تا ۱۰ درصد از قیمت تمام شده ساخت محصول را تشکیل می‌هد که با توجه به چنین مساله‌ای، افزایش قیمت برق باعث کاهش ۵۴۰ میلیارد تومانی حاشیه سود این شرکت می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شرکت فولاد ارفع به تاثیرپذیری این شرکت از حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال نرخ خوراک صنایع اشاره کرد و گفت: با توجه به ابطال نرخ خوراک صنایع و شفاف‌سازی در سامانه کدال، این شرکت در دو ماهه تیر و مرداد ماه سال ۱۴۰۲ متحمل ضرر و زیان ۱۲۲ میلیارد تومانی از این محل شد.

خروج از نسخه موبایل