افزایش پایداری شبکه برق شمال‌ شرق خوزستان برای گذر از پیک تابستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به احداث قطعه دوم خط دومداره ۱۳۲ کیلوولت پارسوماش ـ میان‌آب، گفت: با این اقدام شبکه برق ناحیه شمال‌شرق استان از پایداری بیشتری برخوردار شده است.

علی اسدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: عملیات احداث قطعه دوم خط ۱۳۲ کیلوولت پارسوماش ـ میان‌آب شامل تامین تجهیزات، عملیات ساختمانی، نصب برج و سیم‌کشی به طول ۴۶ کیلومتر مدار به پایان رسید و برق‌دار شد.

وی با بیان اینکه این پروژه از پروژه‌های حیاتی ابلاغی وزارت نیرو جهت گذر از پیک سال ۱۴۰۳ بوده است، عنوان کرد: ارزش سرمایه‌گذاری احداث قطعه دوم خط دومداره ۱۳۲ کیلوولت پارسوماش ـ میان‌آب، ۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: افزایش پایداری، ضریب اطمینان و تقویت شبکه برق ناحیه شمال‌شرق، امکان استفاده بهینه از ظرفیت منصوبه در پست ۱۳۲.۳۳ کیلوولت میان‌آب شوشتر و ایجاد ظرفیت جدید جهت برق‌رسانی به مشترکین و متقاضیان خانگی، صنعتی و کشاورزی از اهداف بهره‌برداری این پروژه است.

اسدی یادآور شد: از ۱۸۰ اقدام وزارت نیرو برای گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ در کشور، هشت اقدام که شامل ۱۶ پروژه می‌شود مربوط به برق منطقه‌ای خوزستان بوده که با احداث این پروژه، ۹۵ درصد از پروژه‌های ابلاغی به پایان رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: از مهرماه ۱۴۰۲ تاکنون با احتساب طول این خط جدید در بخش انتقال و فوق توزیع، ۹ پروژه خط به طول ۹۸ کیلومتر مدار با ارزش سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۴۴۲ میلیارد ریال اجرایی شده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل