رشد مصرف برق ادامه دارد/شبکه پایدار است

سخنگوی صنعت برق اعلام کرد: مصرف برق کشور روز گذشته افزایش ٧٠٠٠ مگاواتی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که این میزان برای روز جمعه و تعطیل عدد بزرگی است.

به گزارش آرمان اقتصادی،  مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به رشد نامتعارف ٨.٧ درصدی مصرف برق در کشور گفت: پایداری گرما میزان مصرف برق در کشور را به شدت افزایش داده که از علل آن به افزایش استفاده از کولرهای گازی در مناطق معتدل نیز می‌توان اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه مصرف برق در روز گذشته به ٧٢ هزار و ٧٣۴ مگاوات رسید، گفت: این میزان مصرف برای یک روز تعطیل بسیار بالاست و افزایش ٧٠٠٠ مگاواتی را نشان می‌دهد که معادل مصرف برق استان‌های اصفهان و خراسانی رضوی است.

وی تصریح کرد: شبکه برق کشور پایدار است، تمام همکاران صنعت برق با تمام قوا مشغول خدمت‌رسانی هستند و با توجه به گرمای شدید و افزایش مصرف و فشاری که به تجهیزات و خطوط انتقال وارد می شود، ممکن است حوادثی در شبکه توزیع برق رخ دهد که به سرعت حل می‌شود.

سخنگوی صنعت برق در پایان بر لزوم ادامه همکاری مشترکان با صنعت برق به ویژه در هفته جاری و ادامه تابستان تاکید کرد و از هم‌وطنان خواست با رعایت برخی نکات از جمله تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ٢۴ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی و عدم استفاده از لوازم پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف یعنی ١٣ تا ١٨ و ١٩ تا ٢٢ تامین برق پایدار را برای همه مشترکان تسهیل کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل