هوای بازار سرمایه معتدل شد

بازار سرمایه در اولین روز هفته و پس از سه روز تعطیلی، امروز به تعادل رسید و شاخص کل با افزایش ۱۱۱۲ واحد به رقم دو میلیون و ۳۷۲۶ واحد رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی، از روز ۱۴ مردادماه به منظور کاهش اثر ریسک‌های سیستماتیک بر بازار سرمایه، دامنه نوسان از شش به منفی و مثبت یک درصد کاهش پیدا کرد. در پی این اقدام، بورس دو روز کاری مثبت و دو روز منفی شده است.

این در حالی است که از حدود یک ماه قبل تالار شیشه‌ای روند کاهشی به خود گرفته است.

روز شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۱۱۲ واحد افزایش یافت و به عدد دو میلیون و ۳۷۲۶ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن اما با کاهش ۴۸۵ واحد در رقم ۶۳۴ هزار و ۷۷۳ واحد ایستاد.

تعداد معاملات امروز بورس حدود ۱۴۵ هزار فقره و ارزش آن ۳۸۹۶ میلیارد تومان بود.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

فملی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت اما شستا و نوری اثر مثبت ایجاد کردند. فولاد، شستا و خگستر نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه شاخص فرابورس ایران سه واحد کاهش پیدا کرد و به ۲۰ هزار ۷۰۸ هزار واحد رسید.

تعداد ۹۰ هزار معامله در فرابورس به ارزش ۵۸۷۴ میلیارد تومان انجام شد.

خاور اثر مثبت بر شاخص فرابورس داشت اما بپاس و آریا تاثیر منفی ایجاد کردند. خنور، کرمان و خاور نیز از نمادهای پرتراکنش فرابورس بودند.

این هفته نیز محدودیت دامنه نوسان ادامه دارد. سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: با توجه تداوم شرایط حاکم بر بازار سرمایه، در هفته گذشته و ریسک‌های سیستماتیک موثر بر آن، ضمن انجام بررسی‌های تکمیلی و پس از دریافت نظر بورس‌ها، مقرر شد محدودیت دامنه نوسان معاملات سهام و حق تقدم در هفته پیش رو نیز مشابه هفته گذشته، در دامنه مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی نیز در دامنه مثبت و منفی دو درصد برقرار باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل