طرح اصلاح قانون نظام صنفی در شورای نگهبان تأیید شد

سخنگوی اتاق اصناف ایران از تایید ‍طرح اصلاح قانون نظام صنفی در شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، مهدی امیدوار سخنگو و عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران از تأیید طرح اصلاح قانون نظام صنفی خبر داد و گفت: امروز، پس از ۱۰ سال، طرح اصلاح قانون نظام صنفی در شورای نگهبان تأیید شد.

امیدوار افزود: اصلاح تبصره یک ماده ۲۲ قانون نظام صنفی یکی از ماده‌های بسیار مهمی بود که در قالب طرح دو فوریتی به مجلس رفته بود، نگرانی از حذف بزرگان و پیشکسوتان اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف از ترکیب هیأت مدیره / هیأت رئیسه اتحادیه‌ها و اتاق‌ها پس از دو دوره متوالی و چهار دوره متناوب رفع شد.

وی گفت: به عنوان بزرگترین تشکل بخش خصوصی باید این حق را می‌داشتیم که مثل نمایندگان مجلس و سایر انجمن‌های خصوصی در انتخاباتی آزاد شرکت کنیم. لذا از این پس افراد پس از دو دوره متوالی می‌توانند با کسب دو سوم آرا دوباره در ترکیب هیأت مدیره / رئیسه اتحادیه‌ها و اتاق‌ها فعالیت داشته باشند.

گفتنی است، طبق اعلام طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور که در مراحل قبل با ایرادات و ابهاماتی مواجه شده بود، پس از انجام اصلاحات از سوی مجلس و بررسی مجدد در شورای نگهبان خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

منبع

مهر

خروج از نسخه موبایل