پست بانک ایران؛ قانون شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها را به ادارات ستادی و اجرایی بانک ابلاغ کرد

 پست بانک ایران قانون شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها را که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است به ادارات ستادی، مدیریت شعب استان ها و مناطق تهران ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، با تصویب قانون شفافیت، قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها، موظفند حداکثر ظرف چهارماه از لازم الاجرا شدن این قانون، داده‌ها و اطلاعات مربوط به آن دستگاه را از طریق سامانه‌های مربوط به خود منتشر کرده و در دسترس عموم قرار دهند.  
بر اساس این قانون، اطلاعات مدیران و کارکنان، اموال، دارایی‌ها، درآمد و هزینه‌ها، تخصیص و توزیع بودجه و تجهیزات، واگذاری زمین، تسهیلات، مشخصات املاک، ساختمان‌ها و همچنین کمک‌ها و واگذاری‌های بلاعوض اعم از اعطایی و دریافتی باید از طریق سامانه‌های سازمان‌ها منتشر و در دسترس عموم قرار بگیرد.
این قانون می‌افزاید؛ عدم اجرا یا اجرای ناقص تکالیف مقرر در قانون در این قانون یا انتشار اطلاعات مغایر مفاد این قانون جرم محسوب شده و مرتکبان آن به مجازات تعزیری درجه شش موضوع ماده ۱۹ قانون کجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ محکوم می‌شوند.
بر اساس این گزارش، این قانون در پنج ماده و ۱۰ تبصره تصویب و در خردادماه سال جاری برای اجرا به دولت ابلاغ شده است.

 

خروج از نسخه موبایل