تبدیل تلگرام به مرکز عضوگیری گروه‌های افراطی انگلیس

گروه‌های برتری‌طلب سفید پوست در انگلیس، از آشوب‌های اخیر به عنوان فرصتی برای عضوگیری استفاده کرده و تلگرام را به محل ترویج تئوری‌های توطئه و تحریک به خشونت تبدیل کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، یافته‌های شرکت «لاجیکالی» که اطلاعات غلط آنلاین را رصد می‌کند، نشان می‌دهد گروه‌های افراطی که پیش از این، توسط انگلیس، به عنوان تروریست‌های داخلی، شناخته شده بودند، علنا درباره موج‌سواری بر احساسات ضد مهاجران در انگلیس صحبت می‌کنند تا انگلیسی‌ها را به سمت جوامع رادیکالیزه شده، سوق دهند.

طبق بررسی موسسه دیالوگ استراتژیک، ۱۶ کانال و گروه تلگرامی معروف، از زمان آغاز آشوب‌ها، سرگرم پست کردن، میزبانی و انتشار محتوای ضد مسلمانان و ضد مهاجران هستند. محققان دریافتند پست‌هایی که حاوی ادعاهای نادرست و محتوای نژادپرستانه از سوی گروه‌های برتری‌طلب است، در شبکه اجتماعی «ایکس» و تلگرام، پست شده‌اند و میلیون‌ها بار، مشاهده شده اند.

در حالی که سخنگوی «ایکس» پاسخ نداد، سخنگوی تلگرام پیش‌تر گفته بود ناظران این سایت، موارد دعوت به خشونت را حذف می‌کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کِر استارمر، نخست وزیر انگلیس، روز جمعه هشدار داد پلتفرم‌های شبکه اجتماعی، «منطقه عاری از قانون» نیستند و دولت او، درصدد ساماندهی گسترده‌تر خواهد بود. یک اقدام، احیای تمهید کلیدی در «قانون ایمنی آنلاین» خواهد بود که به مقامات، اختیارات بیشتری برای اعمال محدودیت بر روی محتوای آسیب رسان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

خروج از نسخه موبایل