انرژی

برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو برای رفع ناترازی برق

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که طبق توضیحات وزیر پیشنهادی نیرو ۱۸ هزار مگاوات در کشور ناترازی برق داریم لذا توسعه و تکمیل نیروگاه‌ها و اصلاح الگوی مصرف از جمله برنامه‌های آقای علی‌آبادی برای رفع ناترازی برق است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،‌ ابراهیم رضایی در توضیح جلسه عصر امروز؛ دوشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جلسه عصر امروز با حضور علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو برگزار شد؛ آقای علی آبادی ضمن تشریح برنامه‌های خود به بیان سوابق کاری‌اش پرداخت و به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

همچنین بخوانید

وی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی نیرو بیان کرد که مساله اصلی در حوزه وزارت نیرو، ناترازی در آب و برق است و این‌که باید برنامه‌های مصوب و کامل و قانون اجرایی شود؛ در بحث ناترازی برق نیز اعلام کرد که ۱۸ هزار مگاوات در کشور ناترازی برق داریم و در عین حال برنامه‌اش را برای رفع این ناترازی را اقداماتی در دو بخش تولید و مصرف تشریح کرد.

 رضایی ادامه داد: آقای علی‌آبادی در تشریح برنامه‌های خود گفت که نیروگاه‌های فرسوده باید بازسازی و نیروگاه‌های نیمه‌تمام تکمیل شود. همچنین نیروگاه‌های تجدیدپذیر توسعه یافته و در اولویت باشند.

به گفته وی،‌ تبادلات با همسایگان، ذخیره‌سازی و اصلاح مصرف از دیگر تاکیدات وزیر پیشنهادی بود لذا توسعه و تکمیل نیروگاه‌ها و اجرای تکالیف قانونی در این زمینه و اصلاح الگوی مصرف را از جمله برنامه‌های خود برای رفع ناترازی برق بیان کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برنامه‌های علی‌آبادی برای رفع ناترازی آب گفت: برای رفع ناترازی آب باید به سمت احداث طرح‌های سازه‌ای، تولید آب، توسعه آب شیرین‌کن‌ها، مهار آب‌های مرزی، تصفیه آب و مدیریت مصرف رفت.

رضایی با اشاره به سوالات و دیدگاه های اعضای کمیسیون گفت: وزیر پیشنهادی نیرو در پاسخ به مطالب نمایندگان، ضمن تقدیر از اقدامات وزرای قبلی نیرو بیان داشت که عمده مشکلات ما در حوزه آب و برق به اقتصاد بر می‌گردد و حل این مشکلات اراده و تصمیم ملی می‌خواهد.

وی اضافه کرد: در این جلسه انتقاداتی به مسئولیت فعلی علی آبادی در حوزه خودرو و وزارت صمت مطرح شد که در پاسخ توضیح داده شد که در موضوع خودرو افتخارآمیزترین اقدامات و کارهای زیربنایی انجام شده و صنعت خودرو نجات پیدا خواهد کرد. برای تولید ماشین‌های جدید با کمک صنایع دانش بنیان، سرمایه گذاری شده و باید صنعت واقعی خودرو شکل بگیرد. البته طبق گفته علی آبادی بزرگترین مشکل ما عدم توازن و تطابق بین قیمت تمام شده و قیمت فروش خودرو است.

رضایی خاطرنشان کرد: همچنین نمایندگان با انتقاد از قطعی برق صنایع، تاکید کردند که باید این مشکل حل شده و برق صنایع قطع نشود؛ فعال‌سازی دیپلماسی آب، احیای حقوق آبی کشور، توجه به تغییرات اقلیمی، اهمیت مدیریت مصرف و فرهنگ سازی، رفع مشکلات آب شرب و کشاورزی و تامین آب پایدار نقاط مختلف کشور، اصلاح مصرف آب، توجه به اهمیت آب و ممانعت از خروج آب از کشور، جمع آوری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز، برخورد با مشترکان پرمصرف، رسیدگی به واحدهای تولیدی و توسعه آب شیرین کن ها از جمله مواردی بود که اعضای کمیسیون مطرح کردند.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا